پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / در فضای مجازی طلا نخرید

نادر بذرافشان می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه قیمت انس جهای طلا کاهش یابد و قیمت دلار هم روند با ثباتی داشته باشد، قیمت طلا هم روند کاهشی خواهد داشت.

دبیر اتحادیه طلا تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه قیمت انس جهای طلا کاهش یابد و قیمت دلار هم روند با ثباتی داشته باشد، قیمت طلا هم روند کاهشی خواهد داشت.

دبیر اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا تا پایان هفته آینده چه روندی را خواهد داشت؟ به اگزیم‌نیوز گفت: از اوایل هفته تا پایان هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا 30 دلار گران شده است. در حال حاضر قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و 505 دلار رسیده است. همچنین قیمت طلای 18 عیار نیز به قیمت 470 هزار تومان معامله شده است.

نادر بذرافشان افزود: علت افزایش قیمت انس جهانی طلا به فرارسیدن سال نوی میلادی و تصفیه حساب‌های ارزی ارتباط دارد. حجم تقاضا در سال نوی میلادی برای خرید ارز بالا گرفته و همین موضوع باعث شده تا در بازار داخل نیز با افزایش قیمت طلا مواجه باشیم.

او اظهار کرد: در حال حاضر قیمت طلای 18 عیار نیز نسبت به اوایل هفته گذشته حدود 12 هزار تومان گران شده است. همچنین سکه هم حدود 130 هزار تومان نسبت به اوایل هفته گذشته گران شد.

بذرافشان درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: فعلا تقاضایی در بازار طلا و سکه وجود ندارد. به عبارت دیگر تقاضا در بازار طلا به صفر رسیده است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه دولت بازار ارز را کنترل قیمت طلا هم روند ثابتی را طی خواهد کرد. تجربه هم نشان داده هر زمان بانک مرکزی دلار را به موقع در بازار تزریق کند قیمت طلا در برخی از زمان روند ثبات یا حتی کاهشی را در پیش گرفته است.

او اظهار کرد: چنانچه قیمت انس جهای طلا کاهش یابد و قیمت دلار هم روند با ثباتی داشته باشد، قیمت طلا هم روند کاهشی خواهد داشت.

این فعال صنفی در توصیه‌ای به مردم گفت: گزارش‌هایی مبنی بر تقلبی بودن طلا یا طلا با عیارهای پایین به اتحادیه گزارش شده است. توصیه ما به مردم این است که افراد طلا را از واحدهای صنفی شناسنامه‌دار بخرند و در زمان خرید به درج هلگرام اتحادیه، کارت مغازه و جواز کسب دقت کنند. همچنین در این بازه زمانی خرید طلا از فضای مجازی افزایش یافته که پیشنهاد ما به مردم این است که از فضای مجازی طلا نخرند.

 

 

 

کد خبر 32163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =