مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه حذف شود

ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه دانا در گفت‌وگو با "اگزیم نیوز" با اشاره به منافعی که حذف مالیات بر ارزش افزوده بر صنعت بیمه دارد، خواستار حذف آن از بودجه ۹۹ شد

سید مسعود آریادوست: ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه دانا در گفت‌وگو با "اگزیم نیوز" از منافعی که حذف مالیات بر ارزش افزوده بر صنعت بیمه دارد، سخن گفت.

کاردگر ابراز داشت: اگر در بودجه سال ۹۹، دولت مالیات بر ارزش افزوده را از صنعت بیمه حذف کند، خدمت بسیار بزرگی را برای صنعت بیمه به ارمغان می‌آورد. البته دولت با این موضوع همراهی دارد و خواهان حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه است. اما مجلس شورای اسلامی و نمایندگان با این طرح مخالفند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات بانکی معاف از پرداخت مالیات هستند. بر همین اساس خدمات بیمه‌ای نیز می‌تواند معاف از مالیات باشند. مشخصا این سیاست می‌تواند برای صنعت بیمه، منافع چشمگیری را در پی داشته باشد.

وی افزود: بدون تردید ضمن حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه، باید یک جایگزین درآمدی برای دولت تعریف شود. ظاهراً تا کنون این جایگزین مشخص نشده است و یکی از دلایل مخالفت با حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه، همین موضوع می‌تواند باشد. حذف مالیات از یک فعالیت یا از یک نهاد، به معنای کاهش درآمد دولت است. به همین جهت یک جایگزین درآمدی باید تعریف شود. ظاهراً تاکنون موفق نشده‌اند جایگزینی برای حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه بیایند.

 مدیرعامل بیمه دانا تصریح کرد: برای اولین بار است که دولت نظر موافق خود را جهت حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه ابراز می‌کند. اما اکنون مشکل ما نمایندگان مجلس هستند که با حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه موافقت نیستند. در حال حاضر از بیمه شخص ثالث مالیات دریافت می‌شود؛ امری که مفهوم چندانی نمی‌تواند داشته باشد. اگر سایر بیمه‌ها مانند بیمه درمان، معاف از مالیات شوند، مشخصا تاثیرات مثبت آن را به چشم خواهیم دید.

کد خبر 32105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =