صادرات ۷۰ میلیون تن کالای غیرنفتی از ایران

در نیمه اول امسال ۷۰ میلیون تن کالا به ارزشی نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار صادر شده است

رئیس کل گمرک ایران میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در ۶ ماه نخست امسال را ۷۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ارزش این کالاها ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار است.

مهدی میراشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پایانه مرزی چذابه افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی میزان واردات کالا در ۶ ماه نخست امسال را ۱۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ارزش این کالاها ۲۱.۳ میلیارد دلار بوده البته با این تفاوت که نرخ های ارزش پایه صادراتی گمرک نسب به سال قبل تاکنون ۳۰ درصد کاهش و تعدیل داشته اند.

رئیس کل گمرک ایران اغلب کالاهای وارداتی را کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه ماشین آلات خط تولید عنوان کرد و افزود: ۱۰ میلیون از این ۱۶ میلیون تن کالای وارداتی، کالای اساسی و ۶ میلیون تن آن شامل مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده اند.

وی اظهار داشت: اکنون از نظر صادرات و واردات در نقطه سربه سر هستیم ولی اگر این تعدیل لحاظ نشود باز هم تراز تجاری کشور مثبت است.

میراشرفی افزود: بدخواهان کشور تصور می کردند می توانند ما را با تحریم و فشار به نحوی محدود کنند ولی با وجود تروریسم اقتصادی آمریکا به اندازه ای بضاعت داریم که توانسته ایم این میزان صادرات را داشته باشیم.

 

کد خبر 30790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =