حمایت منسجم از شرکت های دانش بنیان

مریم خورشیدی - بانک توسعه صادرات در راستاي اجراي تفاهم نامه امضا شده با معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري و استفاده موثر از منابع تخصيصي به شركت هاي دانش بنيان از محل منابع صندوق توسعه ملي در تلاش است از ساير منابع در دسترس نيز براي تامين مالي اين شركت ها استفاده نمايد.

سيد حسین حسینیان با اعلام این خبر به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: اقدامات لازم جهت جذب منابع بيشتر از صندوق توسعه ملي و ساير دستگاه هاي مرتبط صورت گرفته و اميد است با موافقت صندوق سهم استفاده بانك توسعه صادرات از منابع تخصيصي افزايش يابد.

 وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم در ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تطابق درخواست ها با شرايط و مقررات بانكي است ؛ شرکت های دانش بنیان بايستي تلاش كنند همكاري خود را در اين چارچوب با بانكها تقويت كنند اگر چه همواره يك نگاه تسهيل گرانه به اين شركت ها وجود دارد. 

حسینیان  اعلام کرد از اولين منابع تخصيصي صندوق توسعه ملي براي تامين مالي شركت هاي دانش بنيان كه بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده و در آذرماه سال 97 در اختیار بانک قرار گرفته، بیش از 95 درصد به متقاضيان واجد شرايط پرداخت شده است و پيش بيني مي شود در راستاي اجراي مفاد تبصره 18 قانون بودجه،  منابع بيشتري در سال جاري به اين امر اختصاص يابد كه شركت هاي دانش بنيان از اين تسهيلات بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره كل صادرات کالا بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به برنامه ریزی بانک برای تعامل بیشتر با شرکت های دانش بنیان گفت: اخیرا سمیناری با حضور همه سازمانها، شرکتها، صندوقها، پارکهای علم و فناوری توسط بانک با محوریت تبیین جایگاه بانک در اکوسیستم دانش بنیان برگزار شد که دستاوردهای خوب و قابل توجهی داشت.

به گفته این مقام مسئول فرایند تخصیص تسهیلات به شرکت های دانش بنیان  با معرفی این شرکت ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز می شود.

بانک توسعه صادرات ایران در فرايند بررسي درخواست هاي متقاضيان و نظارت بر مصرف تسهيلات، حسب مورد از خدمات كارشناسي صندوق هاي پژوهش و فناوری بهره مي گيرد.

رئیس اداره كل صادرات کالا بانک توسعه صادرات ایران از برگزاری کارگاه های آموزشی برای شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: در این کارگاه ها شركت هاي دانش بنيان با فرآيند دريافت تسهيلات در بانك ها آشنا شده و آنچه كه براي حصول نتيجه بهتر براي بهره مندي از تسهيلات و خدمات بانكي باشد به آنان آموزش داده خواهد شد. همچنين با ابراز رضايت از كارگاه هاي اجرايي و اطلاع رساني هاي انجام شده اعلام داشت، نقش آموزش براي آشنايي متقاضيان با شرايط و مقررات بانكي و همچنين آموزش بدنه كارشناسي بانك را نبايد ناديده گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز حمایت از شرکت های دانش بنیان و فنآور در برنامه نهادهای مربوطه از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک های توسعه ای قرار دارد. تاسیس صندوق پژوهش و فناوری شریف با مشارکت بانک توسعه صادرات و دانشگاه شریف  سرآغاز حمایت ویژه و هدفمند از شرکت های دانش بنیان بود.

بر اساس تفاهم نامه امضا شده بين بانک توسعه صادرات ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 96، این حمايت ها توسعه یافت و منابع خاصي از طريق صندوق توسعه ملي در اختيار بانك توسعه صادرات قرار گرفت. پيش بيني مي شود با توجه به عملكرد مثبت بانك در حوزه تامين مالي شرکت های دانش بنیان، منابع بيشتري از طريق صندوق توسعه ملي با نرخ ترجيحي در اختيار اگزيم بانك ايران قرار گيرد.
مریم خورشیدی

کد خبر 29659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =