وصول ۹۰۰ میلیارد ریالی مطالبات معوق صندوق در ۶ ماه

افروز بهرامی اعلام کرد در مدت شش ماه حضور در مدیریت صندوق ضمانت صادرات، ۹۰۰ میلیارد ریال از معوقات به صورت نقدی و بخش قابل توجهی نیز به صورت غیر نقدی بازیافت شده است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، از وصول ۹۰۰ میلیارد ریالی مطالبات معوق این صندوق خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران؛ افروز بهرامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در مدت شش ماه حضور در مدیریت صندوق ضمانت صادرات، ۹۰۰ میلیارد ریال از معوقات به صورت نقدی و بخش قابل توجهی نیز به صورت غیر نقدی بازیافت شده است.

وی در ادامه آورده است: برنامه بازیافت سایر معوقات گذشته که در بیست سال فعالیت صندوق، انباشته شده در کمیته وصول مطالبات تدوین شده است.

بهرامی همچنین در یادداشت دیگری به حجم پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران اشاره کرد و نوشت: حجم پوشش در سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به رعایت استاندارد‌های مدیریت ریسک در صندوق نسبت معوقات صندوق تقریبا نصف نظام بانکی بوده و در سطح قابل قبولی قرار دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه مقابله با فساد همواره هزینه زاست و مطالبه بیت المال از بدهکاران کلان با مقاومت آنان روبرو می‌شود، تصریح کرد: آماده پرداخت هزینه برای استیفای حقوق بیت المال به هر قیمت هستیم و تهمت‌ها و افترای بدهکاران، خللی در عزم صندوق در پیشبرد این هدف ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 28232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =