ایران خودرو و سایپا تا سال ۹۹ واگذار می شود

رحمانی اعلام کرد ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۹۸ و نهایتا در سال ۹۹ به بخش خصوصی واقعی واگذار می شود

 وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۹۸ و نهایتا در سال ۹۹ به بخش خصوصی واقعی واگذار می شود.

رضا رحمانی در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران گفت: عزم راسخ برای واگذاری دو خودروسازی بزرگ کشور به بخش خصوصی واقعی داریم.

وی تاکید کرد: واگذاری اموال غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته این دو شرکت خودروسازی آغاز شده و تا پایان سال ۹۸ و نهایتاً در سال ۹۹ این واگذاری انجام می‌شود.

رحمانی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: نظر وزارت صنعت همان چیزی است که سخنگوی دولت در این باره اعلام کرده و حرف سخنگوی دولت نظر همه است.

وی همچنین با اشاره به نقدینگی واحدهای تولیدی تاکید کرد: منابع موجود باید با اولویت در اختیار تولید قرار بگیرد. در حال حاضر برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی تنها متکی به بانک‌ها هستیم اما باید از ساز و کارها و منابع جدیدی مانند بازار سرمایه و اوراق نیز استفاده کنیم.

این مقام مسئول معتقد است با تامین نقدینگی علاوه بر حفظ تولید موجود، فرصت خوبی برای توسعه بسیاری از رشته‌های صنعتی نیز فراهم خواهد شد.

وزیر صنعت همچنین درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ سیگار بیان کرد: رقم تخصیص داده شده قابل توجه نبوده یا واحد تولیدی به آن نیاز داشته‌اند؛ اما در کل هر کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود، اجازه واردات ندارد.

رحمانی ادامه داد: سیگار جزو کالاهای نیست که نیاز به ارز دولتی داشته باشد و پس از ابلاغ سیاستهای جدید ارزی هیچ ارز دولتی در حوزه سیگار تخصیص داده نشده است.

کد خبر 28215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =