سامانه جامع تجارت منتظر همکاری و اتصال گمرک

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران از پیشرفت های سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت : این سامانه منتظر اتصال به کمرگ است تا اهداف سامانه در تسهیل و تسریع تجارت تکمیل شود

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران از پیشرفت های سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت : این سامانه منتظر اتصال به کمرگ است تا اهداف سامانه در تسهیل و تسریع تجارت تکمیل شود.

علی رهبری در گفت و گو با خبرنگار شاتا با بیان این مطلب توضیح داد: سامانه جامع تجارت به عنوان درگاه یکپارچه ارتباط بازرگانان با دستگاه های ذیربط در امر تجارت کشور، از سال 95 آغاز به فعالیت کرد و از این طریق بازرگانان می توانند ثبت سفارش، اخذ مجوزهای ورود کالا، تامین ارز از نظام ارزی کشور، اظهار منشا ارز و پرداخت های خود را به صورت الکترونیکی و سیستمی انجام می دهند.

او ادامه داد: 23 دستگاه کلان مجوز دهنده در صدور مجوز ورود کالا نقش آفرینی میکنند و سامانه جامع تجارت با هدف شفاف سازی، تسهیل و تسریع تجارت، روند تشخیص مجوزهای الزامی، درخواست مجوز و تبادل مجوز را الکترونیکی نموده و برگه فیزیکی مجوزها و استفاده از کاغذ را حذف کرده است.

رهبری افزود: سامانه جامع تجارت یک درگاه واحد است که به سامانه های بیش از 30 دستگاه متصل شده است و منتظر اتصال به سامانه گمرک است تا تحقق 100 درصدی اهداف آن اتفاق بیافتد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران متذکر شد: فرآیندها و امور بازرگانان تا پیش از امور گمرکی در این سامانه از طریق ارتباط با سامانه هایی همچون اتاق بازرگانی، اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری، ثبتارش، جامع مجوزها، جامع حمل و نقل، شناسه کالا و رهگیری، جامع ارزی و... انجام میشود و در آخرین گام منتظر اتصال به گمرک است، به عنوان نمونه در ارتباط با سامانه جامع ارزی، فرآیندهای تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای وارداتی در تعامل با بانک مرکزی، بانک های عامل و صرافی ها به صورت سیستمی و در چندین رفت و برگشت تراکنش های اطلاعاتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت می پذیرد.

کد خبر 28204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =