پالایشگران هندی معترض به تحریم نفت ایران

پالایشگاه های هندی معتقدند دولت هند حق ندارد نفت شیل را جایگزین نفت ایران کرده و به این ترتیب هزینه های آنها را افزایش دهند

هندوستان تایمز در گزارشی نوشت آمریکا در تلاش است تا نفت حاصل از منابع شیل خود را جایگزین نفت ایران در هند کند اما مقامات هندی می گویند این اقدام تنها باعث افزایش هزینه های تولید در این کشور شده و برای تولیدکنندگان آنها مقرون به صرفه نیست.

این گزارش با اشاره به این که هند 10 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند تحریم ها را یکی از نگرانی های اصلی این کشور عنوان کرده و می نویسد مشکل اصلی پالایشگاه های هندی با نفت شیل هزینه های بالای پردازش این نوع نفت است درحالیکه نفت ایران کاملا متناسب با مصرف این پالایشگاه ها است.

بنابراین اقدامات آمریکا فقط اینده امنیت انرژی در جهان را و همچنین برای هند را تحت تاثیر خود قرار داده زیرا این فقط هند نیست که از این موضوع اسیب می بیند و لااقل 10 کشور از آن اسیب مستقیم دیده و برای تامین نیاز خود به انرژی اکنون با مشکل روبرو هستند درحالیکه آمریکا پیشنهاد جایگزین مناسبی هم برای آنها ندارد.

مقامات هندی می گویند سیاست های ترامپ باعث شده پالایشگاه ها ناچار شوند تنظیمات کارخانه ها را تغییر دهند درحالیکه معلوم نیست این تحریم ها چقد دوام بیاورد.

به همین دلیل در مجموع فقط یک تحمیل هزینه بالاتر است و دیگر هیچ. فقط تعداد انگشت شماری از پالایشگاه های جدید مانند پالایشگاه پارادیپ شرکت نفت هند (IOC) می توانند نفت شیل را به عنوان سوخت مورد نیاز خود فرآوری کنند.

مقامات هندی می گویند پردازش نفت شیل نیاز به بازنگری دوباره پالایشگاه دارد که به لحاظ تجاری قابل قبول نیست، به خصوص زمانی که این کشور تحت تأثیر شوک ناشی از اختلال در تأمین منابع خام از ایران قرار گرفته است.

هند پیش از این امیدوار بود باز هم بتواند از تمدید معافیت ها استفاده کند اما اخیرا دولت ترامپ اعلام کرد دیگر معافیتی برای خرید نفت از ایران در کار نیست که این تصمیم با اعتراض کشورهای مختلف از جمله هند، چین و ترکیه روبرو شد.

هند پارسال 4 میلیارد دلار از آمریکا نفت و گاز وارد کرده و امسال متعهد شده این رقم را به 5 میلیارد دلار برساند.

با این حال مدیر یک شرکت پالایشی هندی به هندوستان تایمز اعلام کرده است که دولت نباید تولیدکننده ها را مجبور کند تا از منابع نفتی شیل که توجیه اقتصادی ندارند استفاده کند زیرا این امر به معنای کاهش حاشیه سود شرکت ها و تضییع حقوق سهامداران آنها است.

کد خبر 27915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =