کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی نفت در اصلاح ساختار بودجه

وابستگی به درآمدهای ارزی نفت در اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه کاهش می یابد تا از این طریق بتوان اقتصاد کشور را در برابر تکانه های خارجی مقاوم کرد

به گزارش اگزیم نیوز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: وابستگی به درآمدهای ارزی نفت در اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه کاهش می یابد تا از این طریق بتوان اقتصاد کشور را در برابر تکانه های خارجی مقاوم کرد.

رحیم زارع در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به تصمیم جدید ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران و تاثیر آن بر بازار ارز، گفت: آمریکایی ها اعلام کرده بودند پس از 13 آبان اقتصاد ایران دچار چالش جدی می شود، اما نتوانستند چنین اقدامی انجام دهند و حتی پس از 13 آبان ماه قیمت دلار روند نزولی به خود گرفت و حتی تا کمتر از 10 هزار تومان کاهش یافت.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت ارز متاثر از عرضه و تقاضا و موضوعات اقتصادی است، افزود: تجربه نشان داده که در طول 40 سال پس از انقلاب اسلامی با وجود تبلیغات آمریکا و اعمال تحریم ها باز هم توانسته ایم نفت خود را به طرق مختلف به فروش برسانیم و در آینده نیز برنامه هایی برای فروش طلای سیاه خود دارد و بخشی از درآمدهای ارزی از این طریق تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه وابستگی بودجه به درآمدهایی نفتی کاهش یافته است، ادامه داد: در اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه کشور موارد مذکور لحاظ و وابستگی به درآمدهای ارزی نفت کمتر می شود تا از این طریق بتوان اقتصاد کشور را در برابر تکانه های خارجی مقاوم و بر ظرفیت های داخلی و نه پول نفت تکیه کرد.

چه معافیت‌ها برای 8 کشور در خرید ادامه یابد و چه ادامه نیابد، صادرات نفت ایران در هیچ شرایطی صفر نخواهد شد
زارع با بیان اینکه کارشکنی دشمنان و فضاسازی رسانه ای از سوی آنها برای اخلال در بازار ارز و اقتصاد ایران همچنان پیگیری می شود، مردم باید در شرایط کنونی آگاه باشند، چراکه حداقل در یک سال اخیر قیمت ارز و طلا با نوسانات چشمگیری همراه بوده و ممکن است به یکباره کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی تاکید کرد: شوک مورد انتظار در اردیبهشت ماه به دلیل عدم تمدید معافیت 8 مشتری نفت ایران، طی ماه‌های قبل‌ پیش‌خور شده و اضافه شدن مولفه تحریمی جدید اثر بیشتری بر بازار ارز نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چه معافیت‌ها برای 8 کشور در خرید ادامه یابد و چه ادامه نیابد، صادرات نفت ایران در هیچ شرایطی صفر نخواهد شد، تصریح کرد: بازار جهانی نفت، به  طلای سیاه ایران نیاز دارد و ما نیز راهکار‌های متنوع و متعددی برای فروش نفت کشورمان داریم.

کد خبر 27867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =