افتتاح نمایندگی صندوق ضمانت صادرات در عراق

افروز بهرامی گفت: صندوق در سه ماه اول سال جاری، نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران را در عراق راه اندازی خواهد کرد.

 مریم خورشیدی- افروز بهرامی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز  از افتتاح نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران در کشور عراق خبر داد و گفت: صندوق در سه ماه اول سال جاری، نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران را در عراق راه اندازی خواهد کرد.

 بهرامی تصریح کرد:  بازگشایی نمایندگی های صندوق ضمانت در کشورهای ترکیه، افغانستان، ترکیه و عمان در برنامه های آتی صندوق قرار دارد.

افزوز بهرامی اذعان داشت: متاسفانه از هزار میلیارد دلار واردات کشورهای همسایه، سهم کشور ما 2.5 درصد است که با توجه به پتانسیل های موجود، رقم ناچیزی محسوب می شود؛ در این بخش نیازمند افزایش تعامل با 15 کشور همسایه هستیم و به این منظور صندوق ضمانت صادرات راهکارها و استراتژی های خود را بر محور توسعه مناسبات متمرکز کرده است.

وی حضور مستقیم در کشور هدف صادراتی را یک امتیاز ویژه برای صندوق دانست و گفت: می توان از طریق نمایندگی های صندوق در کشور مقصد صادراتی، خریداران را به شکل دقیق اعتبار سنجی، پیشرفت پروژه ها را در مقصد رصد کرده و خدمات صندوق را متناسب با وضعیت مشتری در اسرع وقت و با بروکراسی حداقلی به صادرکنندگان ایرانی ارائه دهیم.

 بهرامی در خصوص توسعه تعاملات صندوق و بخش خصوصی گفت: پوشش ریسک های سیاسی و تجاری صادرکنندگان و تامین امنیت مالی صادرات از عمده سرفصل های اجرایی صندوق ضمانت صادرات است.

 رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران اذعان داشت: صندوق بعنوان یک نهاد صد در صد دولتی می تواند در کنار بخش خصوصی صادرات کشور را ارتقا دهد؛ توسعه تعامل تجار اتاق بازرگانی به خصوص در حوزه صادرات، به ویژه در شرایط اقتصادی خاص حال حاضر کشور  می تواند بنیه صادراتی کشور را تقویت کند.

بهرامی صادرات را موتور پیشران رونق تولید معرفی کرد و گفت: سه رویکرد تحریک عرضه، تحریک تقاضا و بهبود فضای کسب و کار پیش نیار رونق تولید محسوب می شوند و در حوزه تحریک تقاضا، صادرات محور اصلی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار امیدواری کرد که در بخش صادرات بتواند انتظارات و نیازهای بخش خصوصی را برآورده سازد.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز "افرور بهرامی" رییس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در اولین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در دور نهم، از سوی وزیر صنعت ، معدن وتجارت برای حضور در  این دوره هیات نمایندگان اتاق تهران معرفی شد.

کد خبر 27850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =