وعده همتی برای تأمین ارز تولیدکنندگان

رییس کل بانک مرکزی گفت بانک مرکزی با تمام توان متناسب با شرایط اقتصادی، ارز و نقدینگی واحد‌های تولیدی را تامین می‌کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، در شرایطی که با تصمیمات جدید ترامپ مبنی بر توقف معافیت های خرید نفت از ایران بسیاری از تولیدکنندگان نگران مسایل ارزی خود هستند و می ترسند تامین ارز برای آنها با چالش روبرو شود اما رییس کل بانک مرکزی در دیدار با استاندار اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این استان، مسائل و مشکلات مربوط به تولید، واردات و تامین مواد اولیه، صادرات و موضوع نقدینگی و مسائل آن‌ها با بانک‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

فعالان حوزه تولید می گویند مشکلاتی در زمینه دریافت ارز برای خرید مواد اولیه از بانک مرکزی وجود دارد که باید برطرف شوند. آنها معتقدند در مورد بازگشت ارز صادرات هم نیازمند آن هستیم که بانک مرکزی به شرایط موجود بین المللی توجه کافی داشته باشد و با تولیدکنندگان همراه باشد.

در این ارتباط یک عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با اگزیم نیوز اعلام کرد دولت و بانک مرکزی در شرایط حساس کنونی باید کنار تولیدکنندگان قرار بگیرند و از قوانین سفت و سخت گذشته خودداری نمایند تا بتوان از این وضعیت تحریمی عبور کرد.

به گفته ظریفکار تولیدکنندگان در سال رونق تولید در بخش های مختلفی از جمله تامین مواد اولیه، تامین ارز و مالیات ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند که این امر نیازمند پشتیبانی کامل دولت و بانک مرکزی از تولیدکنندگان است. وی افزود کمبود مواد اولیه موضوع مهمی است و در این زمینه دولت باید مراقب مشکلاتی که سال گذشته در این زمینه رخ داد باشد.

به گفته وی بانک مرکزی باید به سرعت نسبت به تامین ارز مورد نیاز تولید اقدام کند و صحبت های رییس کل بانک مرکزی برای تولیدکنندگان امیدبخش است.

به تحلیل اگزیم نیوز مشکلات تامین ارز تولیدکنندگان تنها به کمبود ارز مربوط نیست؛ تحویل ارزهای غیرمرتبط مثل یوآن و ین به جای دلار و یورو نیز مشکل دیگری است که تولیدکنندگان از آن گلایه دارند.

در این بین اما رئیس‌کل بانک مرکزی، ضمن تشریح سیاست‌های بانک مرکزی برای ایجاد رونق در تولید و تامین ارز مورد نیاز واحد‌های تولید‌ی ابراز امیدواری کرد: گسترش صادرات غیرنفتی و نیز توافقاتی که با کشور‌های همسایه و شرکای تجاری انجام شده است باعث می‌شود نیاز‌های واحد‌های تولیدی کشور به نحو مطلوب تامین شود.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: بانک مرکزی با تمام توان تلاش خواهد کرد روند تامین ارز و نقدینگی واحد‌های تولیدی متناسب با شرایط اقتصادی انجام شود.

 

کد خبر 27844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =