تامین محصولات پروتئینی با حضور تشکل‌های دام و طیور و کمک به تعادل

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: تامین محصولات پروتئینی کشور با حضور تشکل‌های دام و طیور، به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و متعادل‌کننده قیمت‌هاست.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی (پات)، «افشین صدر دادرس» افزود: اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در سال ۱۳۹۷ تشکیل شد و اکنون حدود هفت میلیون راس دام سبک و ۳۰ هزار عضو در قالب ۳۸ واحد تعاونی در ۱۵ استان کشور را تحت پوشش دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: شبکه تعاونی‌های دام سبک در کشور و استقبال تولیدکنندگان این بخش از تشکیل تعاونی‌ها و کمک و همیاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیریت های استانی آن، به‌سرعت در حال گسترش است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اظهار داشت: همچنین با توجه به ظرفیت موجود و پتانسیل‌های که در آینده نزدیک به مجموعه تحت پوشش این اتحادیه ملی افزوده می‌شود، امکان تامین دام زنده و گوشت گوسفندی به منظور کمک به تعادل قیمت‌ها در بازار امکان‌پذیر است.

وی بیان‌داشت: این مهم در صورتی قابل اجرا خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های منسجمی از سوی متولیان بازار اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی و نمایندگان تولیدکنندگان برای تامین و عرضه محصول در کل ایام سال انجام شود.

دادرس گفت: اتحادیه مرکزی دام سبک کشور برای هرگونه فعالیت، همکاری و هماهنگی در این خصوص به منظور تامین هم‌زمان منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آمادگی خود را اعلام می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور ادامه‌داد: سایر تشکل‌های بخش دام و طیور نیز برای تحقق این هدف آماده همکاری هستند.

براساس این گزارش، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش از این گفته بود: میزان تولید گوشت قرمز تا پایان سال ۹۹ به رقم ٨٨٠ هزار تن می‌رسد، در حالی که سال ۹۲ میزان تولید گوشت قرمز ۷۵۵ هزار تن بود. سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۲.۵ کیلوگرم اعلام شده است.

برابر آمارهای رسمی، سالیانه ۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بررسی های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی د ر بازار شقه بدون دنبه بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتومان خریداری و زمانی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد اکنون بالای ۱۳۰ هزار تومان است.

کد خبر 26650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =