۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی داشتیم

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه صنایع معدنی کشور از صادرات محصولات این بخش به ارزش ۹ میلیارد دلار در ۱۰ ماه اخیر خبر داد

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه صنایع معدنی کشور از صادرات محصولات این بخش به ارزش 9 میلیارد دلار در 10 ماه اخیر خبر داد.

رضا رحمانی در گفت وگو با صدا و سیما با اشاره به توسعه در بخش صنعت و معددن عنوان کرد: ذخیره موجود سنگ آهن در اکتشافات جدید حداقل دو برابر شد و با زنجیره اقداماتی که در این بخش انجام شده و قابل مشاهده خواهد بود؛ در نهایت می توانیم به چشم انداز مورد نظر یعنی تولید 55 میلیون تن رسیده و هدفگذاری صادراتی ما محقق شود.

وی با بیان اینکه با افزوده شدن چند معدن مگاسایز جدید، واحدهای صنعتی ما توسعه می یابد، اظهار کرد: در10 ماه اخیر 9 میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی داشتیم و حداقل 20 درصد صادرات کشور در این بخش بوده است. 

وزیرصنعت و معدن یادآور شد: زنجیره ارزشی فلزات اساسی، آهن، آلومینیوم و مس در وزارت صنعت به عنوان برنامه ویژه پیگیری می شود و امروز در شرایط جدید، با توجه به برخی مسائل از جمله تحریم ها، کمترین آسیب را در حوزه معدن و صنایع معدنی داشتیم.

افزایش تولید خودرو

رحمانی با اشاره به راه افتادن چرخه تولید از سوی خودروسازان توضیح داد: گروه خودروسازی سایپا تولید روزانه اش از 1500 خودرو گذشته است؛ این درحالی است که تولید روزانه این گروه خودروسازی به 400 تا 500 خودرو در روز رسیده بود. ایران خودرو نیز در تولید روندی رو به رشد داشته و این بدان معناست که افراد بیشتری خودروهای خود را تحویل می گیرند. 

وی تصریح کرد: به خودروسازان مسائل پیش رو گفته شده و درخواست داریم مردم به خودروساز زمان بدهند؛ ما مسائل مختلفی از جمله تحریم ها و... داشتیم اما تولید خودرو بار دیگر به راه افتاده و هرجایی ابهامی وجود دارد همکاران ما رسیدگی می کنند و از حقوق مردم دفاع می شود. 

وزیر صنعت و معدن و تجارت در ادامه گفت: درباره خودروهایی که قطعاتش در خارج از کشور تامین می شود اعلام کردیم باید از هر راهی حتی دور زدن تحریم، خودروها تحویل و در غیراینصورت بسته جایگزین ارائه و در نهایت با متقاضیان توافق شود. 

رحمانی تاکید کرد: تولید در حال انجام است؛ شاید تحویل خودروی متقاضیان 2تا 3 ماه دیرتر انجام شود اما در نهایت مطمئن باشند که خودروی خود را تحویل می گیرند. 

کد خبر 26523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =