رییس جمهور امروز لایحه بودجه ۹۸ را به مجلس می برد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از حضور روحانی برای ارایه لایحه بودجه در جلسه امروز مجلس خبر داد

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با اگزیم نیوز در توضیح علت  تاخیر ارایه لایحه پیشنهادی بودجه 98 به مجلس، اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که باید در لایحه بودجه 98 اعمال می شد که از جمله آن ذخیره 30 درصدی در صندوق توسعه ملی بود که 20 درصد آن لحاظ نشده بود. براین اصل پیرو تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه از محل منابع نفتی اعتبارات این صندوق دیده شود، این لایحه برگشت داده شد اما طبق آخرین برنامه ریزی ها قرار است دولت امروز لایحه پیشنهادی را به پارلمان ارایه کند.

به گفته وی لایحه بودجه سال 98 به مبلغ 438 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان 30 میلیارد تومان آن کسر شده است. این لایحه ای است که انتظار می رود یک پنجم از قانون 5 ساله برنامه توسعه ای کشور در آن هدف گذاری شده باشد ضمن اینکه وابستگی بودجه به نفت در این لایحه کمتر است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از ارائه لایحه بودجه به مجلس در همان روز متن لایحه در در قالب فلش کارت در اختیار نمایندگان قرار می گیرد، یادآورشد: نمایندگان و کمیسیون های تخصصی 15 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را مطالعه و پیشنهادات خود را به صورت کتبی به کمیسیون های تخصصی ارایه دهند بعد از آن کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل می شود که یک ماه مهلت دارد لایحه بودجه و همچنین پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون ها را بررسی و پس از آن لایحه را برای بررسی در صحن تقدیم هیات رییسه مجلس کند.

وی خاطرنشان ساخت:محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه نیز امروز رئیس‌جمهور را همراهی می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز، هفته گذشته علی لاریجانی، رییس مجلس اعلام کرد به دلیل ایجاد برخی اصلاحات لایحه بودجه سال 98 با اندکی تأخیر پس از اصلاح ساختار آن در دولت به مجلس ارایه خواهد شد. براین اساس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روز سه‌شنبه 4 دی قرار است حسن روحانی رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال 98 کل کشور را به پارلمان ارایه کند.

پیش از این نیزمحمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از احتمال تقدیم بودجه98 به مجلس در روز سه‌شنبه خبر داده بود.

کد خبر 26125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =