پیش بینی تمامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در بودجه ۹۸

سخنگوي ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور در خصوص اينكه لايحه بودجه سال ۹۸ كل كشور چه زماني به مجلس تقديم خواهد شد گفت: در حال حاضر لايحه بودجه آماده شده و پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم تقديم خواهد شد

سخنگوي ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور در خصوص اينكه لايحه بودجه سال ۹۸ كل كشور چه زماني به  مجلس تقديم خواهد شد گفت: در حال حاضر لايحه بودجه آماده شده و پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم تقديم خواهد شد. 

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، مژگان‌خانلو درخصوص وضعيت اجراي رهنمودها و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در لايحه دخل و خرج سال آ‌ينده، گفت: تمامي رهنمودها و توصيه‌هايي كه مدنظر معظم له بود در نسخه نهايي لايحه پيش‌بيني شده است. 

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته شد نگاه لايحه بودجه سال ۹۸ دو سالانه است،‌عنوان كرد:‌ منظور از اين موضوع اين نيست كه ارقام پيش‌بيني شده در اين سند دو ساله در نظر گرفته شده باشد بلكه طبق قانون پيش‌بيني يكساله خواهد بود. در بخش اصلاحات‌ ساختاري رويكردها درخصوص پايداري بودجه و سياست‌هاي اشتغالزايي، حمايت از توليد و اشتغال و افزايش نقش بخش خصوصي، كوچك‌سازي دولت و اصلاح نظام يارانه ها  و قيمت گذاري نيازمند برنامه‌ريزي براي دوسال آينده است كه در نظر گرفته شد.

سخنگوي ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه درمورد اينكه طبق تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۷ قرار بود مشاركت عمومي- خصوصي براي واگذاري طرح‌هاي عمراني صورت بگيرد چرا تاكنون عملكردي نداشته است، گفت: اين تبصره نيازمند ظرفيت‌سازي و بسترسازي‌هاي لازم بود. در حال حاضر آيين‌نامه اجرايي و دستورالعمل‌آن تهيه و مجوزهاي شوراي هماهنگي اقتصادي اخذ شده است. همچنين بخش خصوصي نسبت به اين طرح‌ها تقريبا ناآگاهي داشتند كه اطلاع‌رساني لازم در اين‌خصوص با همكاري اتاق هاي بازرگاني و انجمن هاي بخش خصوصي از طريق درگاه الكترونيك سازمان در حال انجام است. همچنين وجود قانون دائمي مشاركت عمومي خصوصي نيز جز الزامات اساسي است كه لايحه آن توسط دولت در حال نهايي شدن است و با  تقديم مجلس شوراي اسلامي و تسريع در تصويب آن ، گام مهمي در اين زمينه برداشته خواهد شد.

خانلو تاكيد كرد: نقطه شروع واگذاري طرح‌ها،دستگاه‌هاي اجرايي هستند بنابراين ايجاد انگيزه و زبان مشترك نياز است. 

وي در پاسخ به اين سوال كه مديران دولتي علاقمند به واگذاري‌ها نيستند، تصريح كرد: قطعا تخصيص اعتبارات اين طرح‌ها را محدود مي‌كنيم و البته در لايحه و پيوست‌ها اسامي طرح‌هايي كه بايد در قالب مشاركت عمومي- خصوصي واگذار شود، مشخص  شد.ه است و سازو كار آن در تبصره ۱۸ لايحه منظور شده است. در سال جاري با تاكيد ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، وزراي محترم  پيگيري هاي لازم را انجام و مقدمات كار را فراهم كردند و همايش‌هايي را نيز در اين خصوص برگزار كردند و با جديت اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. روند كار رو به رشد است و اميدواريم سال آينده عملكرد بهتري در اين زمينه وجود داشته باشد. 

خانلو درمورد كاهشي يا افزايشي بودن بودجه سلامت در لايحه بودجه سال ۹۸، گفت: بودجه بخش سلامت در سال آينده كاهش نيافته است. همچنين طبق قانون برنامه ششم سهم بخش سلامت از منابع هدفمندي منظور شده است.

کد خبر 26116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =