توسعه چتر حمایتی صندوق در شرایط تحریم

صندوق ضمانت صادرات ایران بعنوان نهاد حامی صادرات غیر نقتی در کشور به منظور افزایش ضریب پوشش صادرات، نقش آفرینی بین المللی، کمک به مقابله با تحریم و تنظیم دیپلماسی اقتصادی و افزایش رضایتمندی صادرکنندگان جزییات برنامه های خود را برای سال ۹۷ منتشر کرد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، صندوق ضمانت صادرات ایران بعنوان نهاد حامی صادرات غیر نقتی در کشور به منظور افزایش ضریب پوشش صادرات، نقش آفرینی بین المللی، کمک به مقابله با تحریم و تنظیم دیپلماسی اقتصادی و افزایش رضایتمندی صادرکنندگان جزییات برنامه های خود را برای سال 97 منتشر کرد.

دستیابی به رشد 20 درصدی ارزش بیمه های خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری جهت مقابله با ریسک های سیاسی ناشی از تحریم و همچنین همین میزان رشد ارزش ضمانت نامه های اعتباری برای تسهیل دسترسی صادرکنندگان به و تولیدکنندگان به سرمایه در گردش مورد نیاز از اهداف مهمی است که صندوق ضمانت صادرات دنبال می کند.

بر این اساس این صندوق بنا دارد 2.2 میلیارد دلار تسهیلات بیمه ای و ضمانت نامه صادراتی به صادرکنندگان و نظام بانکی تخصیص دهد؛ همچنین رشد 60 درصدی ارزش بیمه های اعتبار صادراتی کوتاه مدت به منظور ایمن سازی صادرات در دستور کار این نهاد است.

صندوق ضمانت صادرات مصمم است چتر حمایتی صندوق را بر صادرکنندگان کوچک و متوسط بگستراند.

این نهاد حمایتی صادراتی با هدف نقش آفرینی در صحنه بین الملل، به منظور جایگزینی خدمات بانکی مورد نیاز صادرکنندگان در شرایط تحریم توسعه همکاری استراتژیک با صندوق های های ضمانت صادرات دنیا را آغاز نموده است.

در همین ارتباط این صندوق برای بهبود درجه ریسک کشوری ایران اقدامات لازم برای همکاری با سازمان های بین المللی مرتبط از جمله  OECD را انجام می دهد؛ تسهیل سیاست پوششی صندوق در قبال کشورهای همسایه و هدف صادراتی کشور نیز بیش از گذشته دنبال می شود.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، صندوق با هدف افزایش رضایت مندی بیش از پیش صادرکنندگان  در سال 97 ارتباط مداوم و بی واسطه با صادرکنندگان و اخذ نظرات ایشان برای بهبود عملکرد صندوق را در برنامه های خود گنجانده است و به این منظور خدمات و محصولات سفارشی بیمه ای و تضمینی متناسب با نیاز روز صادرکنندگان را طراحی کرده است.

صندوق ضمانت صادرات برای تسهیل و دسترسی هرچه بهتر صادرکنندگان به خدمات صندوق، خدمات الکترونیکی را ارائه خواهد داد؛ همچنین تاسیس شعب خارجی در عراق و افغانستان نیز به دلیل اهمیت این دو کشور هدف صادراتی در دستور کار قرار دارد و به زودی عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 25694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =