پیش بینی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری پوشش اعتبار صادراتی تا پایان سال

حجم عملکرد پوششی در بخش بیمه نامه های اعتبار صادراتی کوتاه مدت با رکورد ۳۷۰ میلیون دلار با رشد ۹۳ درصدی نسبت به سال ۹۵ همراه بود که برهمین اساس پیش‌بینی می شود پوشش امسال صندوق برپایه عملکرد ۶ ماهه، تا پایان سال به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسد

سید کمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در گفتگو با اگزیم نیوز در پاسخ به این سوال که صدور بخشنامه های متعدد صادراتی فعالان اقتصادی را موانع زیادی روبروی کرده است در این زمینه صندوق ضمانت چه راهکاری دارد؟ اظهارداشت: این صندوق با کنترل نوسانات اقتصادی و ارزیابی سقف اعتبارات مشتری ها در تمام کشورها ، کمک می کند که صادرکنندگان بتوانند مراودات خود را در بستر مطمئن تری انجام دهند.

وی با بیان اینکه این صندوق ریسک صادرکنندگان را نیز متقبل می شود، افزود: در این زمینه تضمین لازم را برای خرید از کارخانه نیز به صادرکنندگان می دهیم . صادرات سپر دفاعی اقتصاد کشورمان در زمان تحریم‌ها است بنابراین سعی داریم با کسب رشد مثبت در تراز تجاری از تنگناهای تحریم عبور کنیم.

به گفته سیدعلی حجم عملکرد پوششی در بخش بیمه نامه های اعتبار صادراتی کوتاه مدت با رکورد 370 میلیون دلار با رشد 93 درصدی نسبت به سال 95 همراه بود که برهمین اساس پیش‌بینی می شود پوشش امسال صندوق برپایه عملکرد 6 ماهه، تا پایان سال به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار برسد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به عقد قرارداد اتکایی با کنسرسیومی از معتبرترین شرکت های بیمه اتکایی جهان برای نخستین بار در طول فعالیت صندوق در 20 سال گذشته، خاطرنشان ساخت:  عقد این قرارداد با بزرگترین مجموعه اتکایی گر جهان  (Quata share treaty) نشان دهنده توان بالای این صندوق برای پوشش فرآیندهای اعتبار سنجی صندوق و پذیرش خودکار درصدی از ریسک های صندوق توسط شرکت های این مجموعه بزرگ است.

وی با بیان اینکه تراز تجاری سال جاری به 5 میلیارد دلار می رسد، عنوان کرد: سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران 1500 میلیارد تومان است که 7 تا 10 برابر سرمایه صندوق پوشش بیمه‌ای داریم.

کد خبر 25689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =