گوشت قرمز مورد نیاز در داخل کشور قابل تامین است

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: شرایط تولید دام و گوشت قرمز در کشور مناسب و می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار داخلی باشد، قرار است تولید کنندگان دام مورد نیاز بازار را با قیمت مناسب و حداقل سود عرضه کنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار پیرامون گوشت قرمز ایام عید که با حضور مسوولان وزارت صنعت و نمایندگان بخش‌های مختلف شبکه تولید و توزیع برگزار شد، افزود: برای تنظیم بازار باید تمام حقوق و منافع تمام حلقه‌های زنجیره از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را در نظر گرفت و حمایت کرد.

وی ایجاد ارتباط و اتصال پایدار بین بخش‌های مختلف زنجیره را یکی از عوامل مهم در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار برشمرد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه، مقرر شد تا دامداران و تولیدکنندگان، دام مورد نیاز بازار را با قیمت مناسب و حداقل سود، در اختیار واحدهای کشتار قرار دهند و سپس لاشه در چند نقطه مشخص به واحدهای توزیع تحویل داده شود.
قبادی افزود: همچنین برای جلوگیری از ازدحام اجتماعی، مقرر شد تا با گسترش سطح عرضه واحدهای صنفی خرد در سطح شهر نیز در توزیع گوشت با قیمت تعدیل شده مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه در این طرح دلالان و واسطه‌ها حذف شدند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد ارتباط نزدیک بین بخش‌های مختلف شبکه تولید و توزیع گوشت، در کنار حمایت از مصرف کننده، حقوق کل شبکه نیز در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: براساس تصمیم های اخذ شده در این جلسه، قیمت گوشت دام سبک و دام سنگین به گونه‌ای تعیین شد تا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، از تولید کننده نیز حمایت شود.
وی تاکید کرد: عرضه گوشت با این روش منحصر به میادین نیست و با هماهنگی واحدهای صنفی، مقرر شد تا این شبکه توزیع نیز در عرضه گوشت با قیمت تعدیل شده، همکاری و مشارکت داشته باشند.
به گفته وی، قرار است در مراحل بعدی، این طرح در سایر استان‌ها و در سراسر کشور اجرا شود و یکی از اهداف آن، ایجاد یک ارتباط پایدار بین حلقه‌های مختلف زنجیره تامین و توزیع و همچنین کاهش هزینه‌های توزیع، برای کنترل مستمر بازار گوشت قرمز است.

برابر آمارهای رسمی، سالیانه ۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش از این گفته بود: میزان تولید گوشت قرمز تا پایان سال ۹۹ به رقم ٨٨٠ هزار تن می‌رسد، در حالی که سال ۹۲ میزان تولید گوشت قرمز ٧٥٥ هزارتن بود. سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۲.۵ کیلوگرم اعلام شده است.

کد خبر 25285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =