رشد ۴۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گفت: مطالبه اصلی قطعه سازان برای تداوم فعالیت و مقابله با تهدیدها، به روزرسانی دستکم 40 درصدی قیمت قطعات بر مبنای افزایش تورم و گرانی مواد اولیه است.

«آرش محبی نژاد» افزود: دیگر خواسته های قطعه سازان آزادسازی قیمت خودرو و حفظ قیمت دستوری برای ایجاد رقابت آزاد و هرگونه انحصار، تسهیل تخصیص ارز دولتی به مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، کاهش دوره پرداخت خودروساز به حداکثر یک ماه و بازنگری در مقررات گمرکی و وارداتی است.

به گفته وی، ارایه تسهیلات بانکی با سود مناسب و کاهش درصد مالیات قطعه سازان با هدف جبران بخشی از زیان های حاصل از تحریم به فعالان این صنعت کمک می کند.

محبی نژاد یادآوری کرد: خودرو و قطعه سازی در یکی از بحرانی ترین دوران فعالیت خود قرار دارد و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان به طور هوشمندانه، این صنایع را کنار دانش بنیان ترین نقطه توسعه کشور- یعنی انرژی هسته ای- قرار داده است.

به گفته این مقام صنفی، «محدودیت های داخلی نیز به مثابه خودتحریمی پیکره این صنعت را کوفته است».

وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی قطعه سازان در روزهای گذشته، اعلام کرد: قطعه سازان از وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از دولت و متولی صنعت کشور، در کنار مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار انتظار دارند به خواسته های آنان پاسخ دهند.

محبی نژاد ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت مواد اولیه مربوط به فولاد و محصولات پتروشیمی است که در داخل کشور تامین می شود و ارزبری ندارد؛ بر این اساس انتظار می رود تدابیر ویژه ای برای تثبیت قیمت این مواد اتخاذ شود.
 

منبع: ایرنا

کد خبر 24847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =