تأمین سرمایه در گردش ۱۷.۵ تریلیون تومانی تولید

سیستم بانکی کشور در فروردین ماه سال جاری توانسته برای سرمایه در گردش شرکت های تولیدی کشور بیش از ۱۷ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بدهد

آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد سیستم بانکی کشور در فروردین ماه سال جاری توانسته برای سرمایه در گردش شرکت های تولیدی کشور بیش از 17 تریلیون و 500 میلیارد تومان تسهیلات بدهد که این رقم بیش از 68 درصد کل تسهیلاتی است که پرداخت شده است.

این در حالی است که کل تسهیلات پرداختی بانک ها در این ماه که در مقایسه با فروردی 96 پرداخت شده با رشد 15 درصدی روبرو شده و به بالاتر از 25 تریلیون و 700 میلیارد تومان رسیده است. گفتنی است تسهیلا مرتبط با سمایه در گردش نیز در این دوره در حدود 11 درصد در مقایسه با فروردین ماه سال قبل رشد کرده است.

این آمارها حکایت از آن دارند که سیستم بانکی تسهیلات قابل توجهی را برای تأمین نیازهای سرمایه ای تولید در کشور اختصاص داده که می تواند نویدبخش توسعه تولید در آینده باشد. 

این گزارش اما به تفکیک اعلام کرده سهم اینتسهیلات برای بخش های مختلف به چه میزان بوده و بر اساس آمارها بخش صنعت و معدن بیشترین میزان تسهیلات سرمایه در گردش را از آن خود کرده به طوریکه سهم این بخش 36 درصد از کل بوده و رقمی معادل 6 تریلیون و 340 میلیارد تومان بوده است.

با این حال این بخش 7 تریلیون و 400میلیارد تومان تسهیلات در این ماه دریافت کرده است. این گزارش همچنین می افزاید سیستم بانکی 7 هزار و 264 فقره تسهیلات به این بخش پرداخت کرده که به طور میانگین هر یک از این تسهیلات رقمی معادل یک میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 24561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =