سرمایه گذاری بهترین شیوه برای حضور پایدار در بازار عراق است

ناصر بهزاد گفت: تمرکز به امر سرمایه گذاری برای تولید محصولات مورد نیاز بازار عراق موجب پایداری و مدیریت برند کالاهای ایرانی خواهد بود

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: تمرکز به امر سرمایه گذاری برای تولید محصولات مورد نیاز بازار عراق موجب پایداری و مدیریت برند کالاهای ایرانی خواهد بود.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد با اشاره به رویکرد جدی دولت عراق برای بهسازی و باز سازی طرح های زیر‌بنایی و توسعه خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: موقعیت استراتژیک عراق به عنوان دروازه منطقه امكان ثابت کردن موقعیت توزیع کالا با کمترین هزینه در زنجیره تجارت را برای واحد های سرمایه گذاری ایجاد می نماید.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری متعدد در عراق افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اولویت ساخت و ساز، کشاورزی،  توریسم، مسکن، ارتباطات و  در عراق وجود دارد و بازار 38 میلیون نفری عراق همچنان فرصت بی‌نظیری برای تولید و فروش کالاست.

بهزاد افزود: تغییر لایه های تقاضا در مردم عراق و افزایش طبقه متوسط، نیاز به خدمات و تولیدات جدید را می‌افزاید که با بهبود وضعیت امنیتی و استقرار ثبات در عراق این دوره توسعه آغاز خواهد شد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: از 10 میلیون نفر جمعیت جوان عراق،  35% دارندگان مدارک دانشگاهی و فنی هستند و اقدامات مشترک برای انجام همکاریهای حرفه ای جهت رونق تولید موجب ایجاد مزیت در تولید و عرضه محصول می‌گردد.

وی عنوان کرد:  دستمزد نیروی مهندسی و نیروی کار در عراق بطور میانگین 80% از سایر کشورهای عربی و اروپایی ارزانتر است و این در حالی است که اعمال امتیازات معافیت از مالیات و عوارض از جذابیت‌های سرمایه گذاری در این کشور است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق، ایجاد شرکت‌های محلی در عراق را گزینه خوبی در تسهیل  روند و انتقال  اصول قانونی  و ایجاد روابط مؤثر بانکی دانست که با حضور مستقیم واحدهای توانمند تولیدی قابل تحقق است.

کد خبر 24416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =