جذب ۲ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در بخش صنعت

به گفته افروز بهرامی: میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۶ رقم ۳.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به جذب ۲ میلیارد سرمایه‌‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت رشد ۷۵ درصدی را داشته است

افروز بهرامی با اشاره به آمار سرمایه گذاری جذب شده در سال 96 گفت:  میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال 96 رقم 3.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به جذب 2 میلیارد سرمایه‌‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت رشد 75 درصدی را داشته است

به گزارش اگزیم نیوز مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی صبح امروز در نشست خبری وزارت صنعت  گفت: بعد از برجام در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور  نزدیک به 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب داشتیم که کلیه این سرمایه‌گذاری‌ها وارد مراحل اجرایی شده است.

وی افزود: در دولت دوازدهم میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی 2.7 میلیارد دلار بوده است که اتفاقا پیشرفت فیزیکی آن هم شروع شده است. و در سال 96 میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی 3.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 95 که میزان جذب سرما‌یه‌گذاری خارجی 2 میلیارد دلار بوده به میزان 75 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی خاطرنشان کرد:  در 20 سال گذشته میزان جذب سرمایه‌گذاری کشور در بخش صنعت،معدن و تجارت کلا 40 میلیارد دلار بوده که نشان می‌دهد بعد از برجام گشایش‌های خوبی اتفاق افتاده است.

وی اعلام کرد: در یک ماه گذشته یک میلیارد سرمایه‌گذاری مصوب خارجی داشته‌ایم،  و بعد از برجام از 170 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش، صنعت، معدن و تجارت حدود 70 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

افروز بهرامی در مورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش خودرو و صنایع غذایی گفت: در سال جاری شرکت  رنو  با  480 میلیون دلار و در بخش صنایع غذایی با 300 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده اند.

به گفته بهرامی استان‌های آذربایحان غربی، فارس و مرکزی در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت دوازدهم پیش ‌گام هستند.

در این نشست خبری موضوعاتی چون ضروریت اصلاح ساختارهای آموزشی برای مقابله با بحران، سرمایه گذاری دستگاه های برخوردار در حوزه درمان، پیشقدم شدن دانشگاه‌های ایران برای رفع نیازهای صنعت و مشکلات سامانه تجارت در ثبت سفارش کالا  مطرح شد.

 

کد خبر 24295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =