اصلاح ۳۰ بندی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان اردیبهشت

پورابراهیمی: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و بررسی این لایحه تا پایان اردیبهشت در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان می‌رسد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و بررسی این لایحه تا پایان اردیبهشت در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان می‌رسد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قانون مزبور برای اینکه موضوع را مالیات بر مصرف قرار دهد به دلائل مختلف در کشور از جمله نقص در اجرا و همچنین عدم وجود زیرساخت های لازم این هدف بجای مصرف کننده متاسفانه در برخی از حوزه ها به تولید و فعالان اقتصادی اصابت کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: پس از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات متعددی طی سالیان اخیر برای فعالان اقتصادی ایجاد شده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون اصلاح قانون مورد بحث در کمیته مالیاتی کمیسیون مزبور در حال نهایی شدن است.

وی در ادامه افزود: هدف از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی، رونق تولید و اشتغال در مملکت است. پور ابراهیمی اظهارداشت: این لایحه ۳۰ محور اصلی دارد که با مشورت سه اتاق بخش خصوصی کشور تعریف و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: پس از تصویب نهایی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی اساس اجرای قانون مزبور مبتنی بر مصرف خواهد بود نه تولید .رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این جمله که قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورت اصلاح و تصویب نهایی مصرف را مبنا قرار می دهد حال سئوال اینکه با این وصف آیا امکان کاهش قیمت تمام شده کالا در واحدهای تولیدی وجود دارد، گفت: اگر قانون مدنظر به دقت در کشور اجرایی شود دیگر تولیدکنندگان برای افزایش بهای قیمت تمام شده کالا هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه قانون قبلی مبنای قانون جدید است، گفت: بنابراین بر اساس قانون قبلی و لایحه جدید دولت مشکلات اجرایی را حذف شده‌ است.

نماینده مردم کرمان در مجلس در توضیح این مشکلات اجرایی، اظهار داشت: مشکلات اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده که سبب ضربه زدن به تولید کنندگان متوسط و کوچک شده بود با نظر اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی احصا و در قانون جدید اصلاح شده است.

 

کد خبر 24019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =