دريافت خطوط اعتباري از بانك هاي خارجي ميسر شد

علي صالح آبادي: دريافت خطوط اعتباري از بانك هاي خارجي ميسر شده است كه این اعتبارات در قالب تامین مالی خارجی (فاینانس) و خطوط اعتباری کوتاه مدت (ریفاینانس) تعریف شده است.

به گزارش اگزيم نيوز علي صالح آبادي مدیر عامل بانک توسعه صادرات در همایش تامین مالی صادرات، با بيان اينكه تاکنون فاینانس با بانک های کره جنوبی، چین، اتریش و روسیه انجام شده است، اظهار داشت: 25 میلیون یورو قرارداد با یک بانک فرانسوی، ١٠٠ میلیون یورو با یک بانک کره جنوبی و 25 میلیون یورو نیز با یک بانک ترکیه در اين زمينه نهایی شده است.

وي با اشاره به اينكه قرارداد خط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق منعقد شده است ياداور شد:این قراردادها به منظور تسهیل صادرات کالا به امضا رسیده است.

 صالح آبادی با بيان اينكه تاکنون پنج میلیون یورو قرارداد اعتبار خریدار با یک بانک ارمنستان، ١٠ میلیون یورو با یک بانک روسیه و ١٨ میلیون یورو قرارداد نیز با بانک البلاد عراق به امضا رسیده، عنوان كرد: علاوه بر این قراردادها، مذاکراتی نیز با بانک هایی از جمله فرانسه، اسپانیا، عمان، نیجریه و کوبا برای اعطای خط اعتباری در حال انجام است.

مديرعامل بانك توسعه صادرات در ارتباط با اعتبارات اسنادی گشایش یافته در سال جاري عنوان كرد: در سال جاري١١٣ میلیون دلار اعتبار اسنادی صادراتی و ٧٨٢ مییلیون یورو اعتبار اسنادی وارداتی گشایش یافته كه بر همين اساس بانک توسعه صادرات در ١٠ ماه نخست امسال ٣٣ هزار و ٩٢٣ میلیارد دلار تسهیلات ریالی، ٥٩٩ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ٧١ میلیون دلار نیز در قالب اعتبار خریدار پرداخت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منابع اعتباری بخش صادرات در بانک توسعه صادرات ایران گفت: اين منابع كه شامل منابع داخلی و خارجی می شود، از جمله منابع اعتباری صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات است.

صالح آبادي نرخ سود تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی را ١١ درصد و نرخ سود بانکی را ١٤ تا ١٨ درصد عنوان كرد وافزود: به طور میانگین، تسهیلات این بخش با نرخ 14 تا 14.5 درصد اعطا می شود كه بر اين اصل ميتوان از 

تخفیف نرخ سود تسهیلات و همچنین سپرده های ریالی و ارزی بانک مرکزی نيز به عنوان دیگر منابع بانک توسعه صادرات ياد كرد.

کد خبر 23645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =