۳۵ درصد رشد تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در شعبه خرم آباد

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه خرم آباد: در ده ماهه نخست سال جاری، ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان این بانک پرداخته شده که نسبت به سال قبل در همین مدت ۳۵ درصد رشد داشته است؛ اين تسهيلات در قالب عقود مختلف نظير فروش اقساطي، مشاركت مدني، سلف و قرض‌الحسنه به بخشهاي مختلف اقتصادي از جمله صنعت و معدن، كشاورزي، بازرگاني تخصیص داده شده است

رئیس بانک توسعه صادرات خرم آباد در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: بانک توسعه صادرات با تاسیس شعبه در استان لرستان بنا دارد به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای و مجری امین سیاست‌های دولت در امر تأمین مالی و تسهیل صادرات کشور و گسترش مبادلات تجاری با اتکاء به نیروی انسانی متعهد و متخصص، استفاده از سرمایه دولت و سایر منابع مالی و بهره‌گیری از استانداردها، روش‌ها و فناوری‌های نوین بانکداری،‌ انواع خدمات بانکی و بیمه‌ای را به صادرکنندگان کالاها و خدمات ارائه دهد.

 علی اصغر گلکار افزود: در ده ماهه نخست سال جاری، 503 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان این بانک پرداخته شده که نسبت به سال قبل در همین مدت 35 درصد رشد داشته است؛ اين تسهيلات در قالب عقود مختلف نظير فروش اقساطي ، مشاركت مدني ، سلف و قرض‌الحسنه به بخشهاي مختلف اقتصادي از جمله صنعت و معدن ، كشاورزي ، بازرگاني تخصیص داده شده است.

 وی افزود: با پيگيري هاي انجام شده و رايزني با مشتريان از محل صندوق توسعه ملي و قراردادهاي منعقده بانك با صندوق توسعه ملي مبلغ 125 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده كه نسبت به سال گذشته 127 درصد رشد داشته است.

 به گفته کلگار اين بانك در استان لرستان اكثر مشتريان صادراتي را كه نياز به نقدينگي داشته و به عنوان صادركننده نمونه استاني و كشوري معرفي شده‌اند را تامين مالي نموده و بيش از 68 درصد صادركنندگان نمونه استاني از تسهيلات مالي اين بانك استفاده کرده اند.

 وی عمده محصولات صادراتي كه توسط اين بانك تامين مالي شده اند را برشمرد و گفت: انواع داروهاي انساني، انواع داروهاي دامي، محصولات كشاورزي، انواع سنگهاي ساختماني و زينتي، پوست و چرم و سالامبور، انواع ظروف آشپزخانه، دام زنده ، انواع سنگ دانه بندي ، پودر ميكروسيليكا و ...از این استان صادر می شوند.

رئیس بانک توسعه صادرات خرم آباد اظهار داشت: تركيه،‌ايتاليا، پاكستان، امارات عربي متحده ، ارمنستان ، اسلواكي ،‌يونان ، آذربايجان ، فرانسه ،‌بلژيك از كشورهاي هدف صادراتي هستند که پروژه های صادراتی مرتبط با آنها طريق بانك توسعه صادرات شعبه خرم آباد تامين مالي شده است.

 گلکار اذعان داشت: تا دی ماه امسال بیش از 7 میلیون دلار اعتبار اسنادی وارداتی از طریق شعبه بانک توسعه صادرات خرم آباد گشایش شده که  62 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال 95 نشان می دهد. لازم به ذکر است عمده كالاهاي وارداتي این استان انواع مواد اوليه دارويي مورد نياز شركتهاي دارويي و نياز مبرم كشور است و اسپانيا ، ايتاليا ، فرانسه ، امارات ، چين ، هندوستان کشورهایی هستندكه اين بانك اقدام به گشايش اعتبار اسنادي وارداتي نزد آنها به نفع مشتريان اين شعبه نموده است.

 وی گفت: عليرغم وجود مشكلات در دوران پساتحريم با بانكهاي خارجي و عدم رفع كامل آن ، بانكهاي خارجي در حدود يك ميليون يورو گشايش اعتبار اسنادي صادراتي به نفع اين بانك انجام داده‌اند كه نسبت به دوره مشابه آن 100 درصد رشد داشته كه عمده این گشایش اعتبار از كشور ايتاليا انجام شده است.

 علی اصغر گلکار  اعلام کرد در مقطع زماني یاد شده، اين شعبه بيش از 494 هزار دلار خريد ارز داشته كه رشد بیش از 100 درصد را نشان می دهد و همچنين در حدود 6 ميليون دلار فروش ارز داشته كه 27 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است.

 رئیس شعبه خرم آباد بانك توسعه صادرات ايران اعلام کرد این شعبه آماده است تا در راستاي اهداف دولت تدبير و اميد در حمايت از صادرات كشور نياز مالي و سرمايه درگردش واحدهاي صادراتي استان را تأمين نمايد.

کد خبر 23540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =