ساماندهی ۹۸ درصد سپرده گذاران موسسات اعتباری غیر مجاز

محمدرضا پور ابراهیمی: ۹۸ درصد سپرده‌گذاران این مؤسسات ساماندهی شدند؛ با توجه به خط اعتباری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی ، امیدواریم این موضوع طی چند هفته آینده تعیین تکلیف شود.

محمدرضا پورابراهیمی عصر دیروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران درباره آخرین وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و وصول مطالبات مالباختگان موسسات اعتباری غیر مجاز گفت: بر اساس گزارش رئیس‌جمهور 98 درصد سپرده‌گذاران این مؤسسات ساماندهی شده اند و در همین خصوص پیشنهاد شد در کمیته ای که از سوی ریاست جمهوری تشکیل می شود به  این موضوع رسیدگی شود؛ با توجه به خط اعتباری 11 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی ، امیدواریم این موضوع طی چند هفته آینده تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه از ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت ظرف دو هفته آتی به مجلس خبر داد و گفت: صبح دوازدهم دی ماه، نشست تخصصی بازار سرمایه برگزار و مقدمات نقل و انتقال سهام عدالت از طریق بازار سرمایه فراهم شد به این ترتیب 50 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی کشور می‌توانند سهام عدالت خود را از طریق بازار سرمایه نقل و انتقال کنند.

 رئیس کمیسیون‌ اقتصادی مجلس در مورد بیمه ساختمان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس لایحه بیمه حوادث همگانی تمام ساختمان‌های کشور در برابر بلایای چون سیل و زلزله بیمه می‌شوند که این موضوع زودتر با  حمایت دولت عملیاتی خواهد شد.

وی درباره ساماندهی نهادهای عمومی غیردولتی و تصمیم‌گیری در خصوص بنگاه‌های این نهادها گفت: با وضعیت واگذاری‌ها در حال حاضر مشخص نیست، اقتصاد ایران دولتی یا خصوصی است؟ و ضروری است  این پدیده هر چه زودتر ساماندهی شود در همین راستا بر اساس توافقنامه های در حال انجام، هر چه زودتر نهادهای عمومی غیر دولتی و بنگاه های وابسته به آنها ساماندهی خواهند شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره لایحه بودجه 97 که در حال حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است، گفت: آمادگی داریم پیشنهادات مجلس در مورد تبصره 18 لایحه بودجه مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی را موردبررسی قرار دهیم؛ نگاه جدید به لایحه بودجه از سوی رئیس‌جمهور برای ما قابل‌قبول است.

 وی افزود: روز گذشته رئیس مجلس در جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه حضور یافت و  اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی فعلاً افزایش قیمت‌ها را به صلاح نمی‌دانیم و با یک رویکرد منطقی باید در باره تأمین درآمد هدفمندی یارانه‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه تعیین مالیات بر ارزش برای سال آینده منوط به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان امسال دائمی خواهد شد.

پورابراهیمی همچنین درباره آخرین تصمیمات در مورد اف ای تی اف گفت: از رئیس جمهور خواستیم این موضوع را با سران سه قوه مطرح کند تا از مشکلات آتی در اینباره جلوگیری شود. پیرو اهمیت این موضوع کمیسیون مشترک در مجلس تشکیل شده که کمیسیون اقتصادی مجلس نیز نمایندگان خود را معرفی کرده است.

کد خبر 23081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =