رشد ۵۰ درصدی صادرات برق

مودودی: با ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در صنعت برق و روشنایی، نسبت به سال گذشته در مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش صادرات را تجربه کرده‌ایم و سعی در رفع موانع و حرکت هماهنگ برای رشد صادرات بیش از پیش این محصول را داریم

دومین جلسۀ میز برق و محصولات روشنایی با حضور معاون توسعۀ صادرات کالا و خدمات، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی و نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌ها برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، هدف از برگزاری این جلسات را یافتن راهکار مناسب برای توسعۀ صادرات محصولات برق و روشنایی عنوان کرد و گفت: رقم صادرات کشور در بازۀ زمانی 15 ساله از 2/4 به بیش از 42 میلیارد رسیده که نشان‌دهندۀ رشد هزار و پانصد درصدی است.

وی با تبیین اهمیت تشکیل شرکت‌های EMC در زمینۀ صادرات محصولات برق و روشنایی افزود: با ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در صنعت برق و روشنایی، نسبت به سال گذشته در مدت مشابه 50 درصد افزایش صادرات را تجربه کرده‌ایم و با برگزاری این جلسات سعی در رفع موانع و حرکت هماهنگ برای رشد صادرات بیش از پیش این محصول را داریم.

مودودی ضمن تأکید بر اهمیت برند سازی برای محصولات ساخت ایران گفت: مسائل مرتبط با برند سازی به عنوان یکی از وظایف قانونی سازمان توسعه تجارت ایران پیگیری می‌شود اما امروزه عضویت در زنجیرۀ جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه، مسعود کمالی اردکانی، مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی با اشاره به پتانسیل‌های صادراتی این محصول و ضرورت تشکیل اتحادیۀ صادراتی برای محصولات برق و روشنایی، اظهار داشت: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی و تحقیق مناسب روی بازارهای هدف صادراتی، سهم خود را از بازار 80 میلیارد دلاری این صنعت افزایش دهیم.

در ادامۀ این جلسه نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌های مرتبط به طرح مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند که در این میان می‌توان به تشکیل کنسرسیوم، فعال‌تر کردن نقش رایزنان در تحقیقات بازار کشورهای هدف، برند سازی محصولات ایرانی و مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

گفتنی است، در حال حاضر محصولات برق و روشنایی ایران عمدتاً به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، آذربایجان، امارات و روسیه صادر می‌شود.

کد خبر 23024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =