صدور آبزیان امسال به ۴۵۰ میلیون دلار می‌رسد

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان: قراراست برخی محصولات شیلاتی مورد نیاز عمان از ایران تأمین شود

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سيما ؛ علي‌اکبر خدايي افزود: عمان خواهان صادرات تخم ماهي قزل‌آلا به کشورش است که ازاين طريق بتواندبه نيازمشتريان اروپايي پاسخ دهد.
وي افزود: از آنجا که ايران نيز نيازمند تن‌ماهيان است، قرار است بخشي از مواد اوليه تن‌ماهيان را از عمان تأمين کنيم.
خدايي ادامه داد: همه مسائل بانکي با کشور عمان برطرف شده است و هيچ مشکل خاصي نداريم.
وي گفت : پارسال حدود 412 ميليون دلار محصولات شيلاتي کشورهاي عربي و ساير کشورها صادر شده که پيش‌بيني مي‌شود اين رقم امسال به 450 ميليون دلار برسد.
دبيرکل اتحاديه صادرکنندگان آبزيان ايران يادآور شد: در هفت ماه نخست امسال 200 ميليون دلار محصولات شيلاتي صادر شده است که تا پايان سال به‌طور قطع ميزان صادرات افزايش خواهد يافت.
خدايي تأکيد کرد: صادرات به کشورهاي عربي در مجموع 20 ميليون دلار در سال گذشته بوده که قسمت اعظم آن ماهي قزل‌آلا، ميگو و غذاي ماهي بوده است.
وي خاطرنشان کرد: پارسال 10 ميليون دلار ماهي کپور به عراق و حدود 20 ميليون دلار نيز محصول شيلاتي به امارات صادر شد.
دبيرکل اتحاديه صادرکنندگان آبزيان ايران اضافه کرد: امارات بازار مناسبي براي صدور محصولات شيلاتي توليدشده در ايران به بازارهاي اروپايي بوده که از طريق يکي از شرکت‌هاي فعال در اين زمينه اقدامات لازم در حال انجام است.
به گفته خدايي، ويتنام نيز سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي براي توليد ماهي و صادرات آن به ساير کشورها در قشم در حال انجام دارد که اميدواريم بتوانيم از اين طريق ارزش افزوده زيادي نصيب کشورمان کنيم.
وي اظهار کرد: سازمان دامپزشکي کشور نيز بايد همکاري‌هاي لازم را در زمينه صادرات ماهيان پرورشي به کشورهاي اروپايي داشته باشد، زيرا در حال حاضر در زمينه صادرات ماهيان دريايي و ميگو مجوزهاي لازم به اروپا دريافت شده است، اما بايد براي صادرات ماهي‌هاي پرورشي تفاهم‌نامه ديگري نيز به امضا برسد.
خدايي گفت: در مارس 2018، هيئتي از اتحاديه اروپا براي شرکت در اجلاس شيلات به ايران سفر مي‌کند که اميدواريم اين مسئله نيز در آن مطرح و برطرف شود.

کد خبر 22973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =