وزیر صمت: با کمترین هزینه از تحریم‌ها عبور کردیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با درایت مسئولان، رهنمودهای مقام معظم رهبری و با مقاومت به عنوان راهبرد ایران در برابر تحریم های ظالمانه با کمترین هزینه از تحریم‌ها عبور کردیم .

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین افتتاح یک واحد تولیدی گرانول در میبد یزد افزود: البته بر اقتصاد خانواده و بازار، فشارهایی وارد شد اما دشمنان گمان می کردند بتوانند با این فشارها ما را فلج کنند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی تاکید کرد: با پیشرفت‌های قابل توجه کشور، همدلی میان دولت و مجلس، دلسوزی مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایران به زودی به یک کشور صنعتی تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: کشور در شرایط جنگ سه ساله اقتصادی و کرونا قرار گرفت که اگر این دو مورد در هر کشور دیگری رخ می داد حتماً با مشکلات جدی مواجه می شد. 

رزم حسینی بیان کرد: در ۲۹ رشته صنعتی، تولید و صادرات داشتیم و مجوزها در ۱۰ ماه اخیر نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته رشد داشته که این از امید مردم به سرمایه گذاری و پیشرفت دارد و نشان از ثبات در کشور است.

وزیر صمت با بیان اینکه اگر امروز صادر کننده فولاد و انواع فلزات و پتروشیمی هستیم و ۷۵ درصد صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه انجام می شود، نشان از عزم جزم مسئولان و مردم برای رشد اقتصادی دارد یادآور شد: اگر دشمنان ما دشمنی نمی کردند و اگر تحریم ها تحمیل نمیشد و جنگ تحمیلی را نداشتیم، به یک کشور بزرگ صنعتی در منطقه تبدیل می شدیم.

رزم حسینی بیان کرد: امیدواریم با حرکت هایی که امروز می بینیم و با همکاری هایی که دولت و مجلس دارند، شاهد وقوع این اتفاق باشیم و ایران را به یک کشور صنعتی در منطقه تبدیل کنیم.

وی افزود: یکی از موفقیت های هر سرزمینی همدلی بین مسئولان است و اگر توسعه و پیشرفت و آبادانی دغدغه اصلی همه مسئولان باشد، به طور قطع توسعه محقق می شود و یزد از این امتیاز برخوردار است.

رزم حسینی ادامه داد: خط انتقال آب از خلیج فارس به اردکان نیز از امتیازات یزد است که امیدواریم تا پایان سال افتتاح شود؛ با افتتاح آن برای اولین بار توانستیم آب را از دریا به صحرا بیاوریم و خط دوم و سوم نیز به زودی کلنگ زنی خواهد شد به این معنا که یزد دارای دو خط لوله مستقیم انتقال آب از خلیج فارس خواهد بود و این امتیاز ویژه استان یزد است.

وی با بیان اینکه رتبه دوم معدنی یزد، قابلیت کم نظیری است، افزود: وزارت صمت در حوزه فرآوری معادن یزد تمرکز خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز با اشاره به تفاهمنامه های مسئولیت های اجتماعی که با حضور دستگاه های معین اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، اظهار داشت: تلاش های صورت گرفته در استان یزد شبانه روزی است.

محمدرضا علمدار، یزد را دومین استان معدنی و سومین استان کشور خواند و گفت: در یزد ۳ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در پنج گروه صنعتی با ۱۰۰ هزار اشتغال صنعتی با تولید ۸۰۰ قلم کالا در حال فعالیت هستند.

وی افزود: یزد در زمینه تولید کاشی و سرامیک با ۸۶ کارخانه فعال، ۶۰ درصد تولیدات کاشی و سرامیک کشور را انجام می دهد و این صنعت ۲۰ هزار اشتغال ایجاد کرده و ۳۵ کارخانه دیگر نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.

علمدار یزدی با اشاره به اینکه با سهم ۱۵ درصدی تولید فولاد در کشور، در این زمینه نیز یک قطب در کشور هستیم، عنوان کرد: یزد در زمینه نساجی نیز با سهم ۲۷ درصدی تولید، یکی از قطب های نساجی کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار را از ابتدا در برنامه داشتیم، بیان کرد: تسریع در صدور مجوز، معافیت‌های گمرکی، سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیاردی، هزار و ۱۹ طرح نیمه تمام و ایجاد ۳۴ هزار شغل از اقدامات انجام شده در بهبود فضای کسب و کار است و این برنامه ها یزد را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

واحد تولید گرانول میبد امروز با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

میبد در ۵۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 22633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =