بانک‌های ایرانی آماده افتتاح شعب در بلژیک

نشست مشترک« غلامحسین شافعی»، رئیس اتاق بازرگانی ایران و سفیر یلژیک و «ونه براندرز» رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی بلژیک و هیات همراه صبح امروز یکشنبه ۱۴ آبان ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

نشست مشترک« غلامحسین شافعی»، رئیس اتاق بازرگانی ایران و سفیر یلژیک و  «ونه براندرز» رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی بلژیک و هیات همراه صبح امروز یکشنبه 14 آبان ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

 به گزارش اگزیم نیوز، رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به امضای تفاهمات متعدد بین دو کشور ایران و بلژیک گفت: کشور بلژیک برای اجرایی شدن تفاهمات امضاشده قبلی باید اقدامات جدی‌تری به عمل آورد.

 وی گفت: بلژیک به لحاظ آزادی تجاری، اقتصادی و مالی یک کشور شاخص در اتحادیه اروپا است و به همین دلیل، برقراری ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی ایران با کشور بلژیک از اهمیت زیادی برخوردار است. این کشور از بنیان گذاران اتحادیه اروپاست و  وجود مقر ناتو و حضور بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مستقر در بلژیک، به برقراری جذابیت روابط تجاری با این کشور می‌افزاید. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر تنوع حوزه های همکاری ایران و بلژیک گفت: این زمینه‌های همکاری می‌تواند در خصوص پزشکی، صنعت خودروسازی، لوازم بهداشتی، مواد معدنی، آهن، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی باشد. 

وی افز.د:  ایران یک برنامه وسیعی را برای نوسازی و بهسازی صنعت خود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور بلژیک، این موضوع هم می‌تواند یکی از محورهای مهم مذاکرات و مناسبات اقتصادی بین دو کشور در آینده باشد. 

شافعی گفت: در مورد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و انتقال دانش‌ فنی در زمینه طرح‌های نوین آبیاری هم از آنجا که ایران به فکر استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی می‌تواند زمینه همکاری تجاری بیشتری را بین دو کشور فراهم کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ذکر اهمیت  توسعه و بهسازی حمل و نقل ریلی گفت: در این ارتباط هم فضای برقراری روابط تجاری بین دو کشور فراهم است. 

وی با یادآوری این نکته  که پیش از این تفاهمات زیادی بین دو کشور ایران و بلژیک به امضا رسیده است، گفت: اجرایی شدن این تفاهمات می‌تواند سهولت فعالیت اقتصادی را برای فعالان اقتصادی دو کشور به وجود آورد، بنابراین فکر می‌کنم باید در کشور بلژیک در خصوص اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های قبلی، اقدامات جدی‌تری به عمل آید. 

وی به لزوم و اهمیت  برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که از مدتی پیش تاکنون تشکیل نشده، اشاره کرد و گفت: برگزاری این کمیسیون می‌تواند زمینه‌ساز برنامه‌های اقتصادی دو کشور باشد.امیدوارم سفیر بلژیک به اشکیل هر چه سریع تر  این کمیسیون مشترک کمک کند. 

وی با بیان اهمیت موضوع مناسبات بانکی و بیمه ای در تعاملات اقتصادی دو کشور اظهار داشت: باید تلاش بیشتری در این زمینه  صورت بگیرد. بعضی از بانک‌های ما برای راه‌اندازی شعب خود در کشور بلژیک اعلام آمادگی کرده‌اند که این کار می‌تواند بخشی از مشکلات بانکی دو کشور را حل کند و من امیدوارم بلژیک در این زمینه همکاری جدی‌تری از خود نشان دهد.. 

وی اظهار داشت: در بعضی از فعالیت‌های اقتصادی بلژیک نقش بارانداز را ایفا می‌کند، بنابراین برای ما جذاب است که از طریق بلژیک بتوانیم با سایر کشورهای اروپایی در ارتباط باشیم، ضمن اینکه از طریق ایران هم می‌توان سهل‌تر به کشورهای منطقه دست پیدا کرد. ضروری است بلژیک برای تسهیل صدور روادید برای فعالان اقتصادی اقدامتی انجام دهد.

 

کد خبر 22407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =