تثبیت قیمت‌ها در هفته پرنوسان طلای سیاه

قیمت نفت در جریان معانلات هفته گذشته تا بالای ۶۵ دلار در هفته نیز رفته بود اما با بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس و همچنین تقویت احتمال بازگشت این کشور به برجام، بهای نفت با کاهش همراه شد و به ثبات رسید.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، قیمت نفت در هفته گذشته با رشد قیمت کار خود را آغاز کرد. این روند صعودی قیمت که با توجه به افزایش واکسیناسیون برای مقابله با کرونا در جهان و افزایش امید به بازگشت شرایط اقتصادی شروع شده بود با سرما و یخبندان در آمریکا و کاهش تولید نفت این کشور شتاب گرفت.

رشد قیمت طلای سیاه تا اواخر هفته ادامه داشت با این حال روز جمعه همزمان با بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس این رشد متوقف شد.

در ادامه نیز صحبت های مقامات آمریکایی مبنی بر بازگشت به برجام بر بازار نفت اثر گذاشت. احتمال بازگشت نفت ایران به بازار باعث شد تا جریان رشد قیمت نفت معکوس شود و نفت حدود ۲ درصد در روز گذشته ارزش خود را از دست دهد.

با توجه به این عوامل نفت برنت که هفته را با قیمت ۶۲ دلار و ۴۳ سنت آغاز کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه تنها توانست ۰.۷ درصد از رشد هفتگی را حفظ کند و به ۶۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز از ۵۹ دلار و ۴۷ سنت معاملات ابتدای هفته با افتی ۰.۳ درصدی به ۵۹ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش ایرنا، تداوم توافق کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس باعث شده تا ریسک‌های سیاسی و اقتصادی نتواند بازار نفت را با نوسانات شدید قیمتی همراه کند.

کد خبر 21570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =