چابهار قطب مهم پتروشیمی و فولاد ایران می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و اقدامات در حال انجام قطب مهم پتروشیمی و فولاد ایران می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، عبدالرحیم کردی شامگاه پنجشنبه در نشستی با استانداران منطقه پنج کشور در منطقه آزادچابهار اظهارداشت: توجه به تسریع و تکمیل جاده، ریل، توسعه بندر و ساخت فرودگاه در این منطقه ضروری است چون این منطقه بزودی به قطب سوم پتروشیمی تبدیل و از قطب‌های بزرگ فولاد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت شرکت در منطقه آزادچابهار ۴۸ ساعته است و زمین پس از ارایه طرح توجیهی با قیمت هر مترمربع ۶۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بوده و حداکثر تا یک ماه تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه در صنایع فولاد، پتروشیمی و توسعه حمل نقل در اقتصاد نقش ایفا خواهد کرد و قرار است یک واحد فولاد ۱.۶ میلیون تن و کنسرسیوم ۱۰ میلیون تنی در حال جانمایی است.

وی اظهارداشت: نقش در اقتصاد ملی، اثر بر اقتصاد محلی، جلب مشارکت جوامع محلی، انتقال دانش و تکنولوژی و گسترش تعاملات بین المللی از راهبردهای مهم منطقه آزادچابهار است.

کردی بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه مسوولیت اجتماعی در منطقه آزاد چابهار تعریف شده که در قالب ۱۰۰ پروژه در حال اجراست. 

وی افزود: ۹ هتل در منطقه آزادچابهار در حال ساخت بوده این در حالیست که کل هتل‌های قبلی ۱۶۰۰ تخت دارند.

کد خبر 21361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =