۳۰۰ تریلیون تومان اعتبار برای بخش صنعت و معدن در سال ۹۶

علی یزدانی گفت: امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش صنعت و معدن مصوب و اختصاص یافته است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش صنعت و معدن مصوب و اختصاص یافته است. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ علی یزدانی با اشاره به این که اعتبارات فوق امسال برای ۱۰ هزار بنگاه زیر ظرفیت و تعطیل شده و شش هزار طرح بالای  ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی و پنج هزار بنگاه نیازمند بازسازی و قدیمی و دو هزار بنگاه معدنی از محل منابع بانکی نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تخصیص می یابد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: علاوه بر بودجه یادشده، یک و نیم میلیارد دلار نیز از منابع روستایی با پیشنهاد دولت که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستاده شده قرار است ابلاغ و برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تزریق شود.

یزدانی ادامه داد: قانون بودجه به شوراهای برنامه ریزی شهرستان و استان ها اجازه داده است ۲۰ درصد از منابع تملک دارایی های خود را به کمک های فنی و اعتباری تخصیص دهند که نرخ تسهیلات را حداقل ۶ درصد کاهش می دهد.

یزدانی، ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی را در سال جاری از سیاست های دولت در ارتباط با صنایع کوچک یا صنایع روستایی عنوان کرد و افزود: در قالب کارگاه های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را در روستاها داشته باشیم.

کد خبر 21320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =