نقشه راه دولت دوازدهم براي توسعه اقتصاد

شافعی اعلام کرد: بخش خصوصی از اقدامات مثبت دولت یازدهم قدردانی می کند و خواهان پرداختن به نواقص و نقاط ضعف در فضای کسب و کار است. دستیابی به این اهداف تنها در صورت برخورداری از یک نقشه راه برای رشد و توسعه اقتصاد در کشور عملی است و لزوم تدوین یک سند استراتژیک منسجم توسعه اقتصادی را خاطر نشان می کند

هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی ایران تشکیل جلسه داد. در این جلسه که صبح امروز 31 اردیبهشت ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ضمن تبریک موفقیت آقای روحانی در انتخابات روز جمعه گفت: کارآفرینی و ارزش‌بخشی به تولید و خلاقیت نه در نوشتارها و گفتارها به عنوان ارزش تلقی شود، بلکه باید در عمل به آن توجه شود.

غلامحسین شافعی مشارکت مردم در انتخابات را ارزشمند خواند و گفت: بخش خصوصی از اقدامات مثبت دولت یازدهم قدردانی می کند و خواهان پرداختن به نواقص و نقاط ضعف در فضای کسی و کار است. دستیابی به این اهداف تنها در صورت برخورداری از یک نقشه راه برای رشد و توسعه اقتصاد در کشور عملی است و لزوم تدوین یک سند استراتژیک منسجم توسعه اقتصادی را خاطر نشان می کند.

وی رئیس جمهور را مخاطب قرار داد و گفت:آقای رئیس جمهور اقتصاد و اجتماع ایران این روزها در عرصه اعتماد به نفس، عقلانیت، اندیشه و عمل شاهد تحولات جدید و زودن غبار و ناملایمات است.این روزها برای ما یادآور روزهای اول انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی است که با وجود هجمه‌ اکثر کشورهای جهان و ضعف بنیادهای واقعی تولید و درآمد حاصل از نفت ملت ما به پشتوانه همدلی‌ها و ایثار در جنگ نابرابر به پیروزی رسیدیم.

شافعی  افزود: این همدلی‌ها و سرمایه‌های ملی و اجتماعی باید در راستای توسعه تولیدی کشور به کار گرفته شود و از آنجاییکه انسان شیفته عشق،‌ عدالت، حقیقت و همبستگی است. رئیس جمهور باید این سرمایه ها را احیا کند. رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: اقتصاد و جامعه ایران در این روزها در حال بازنگری خود است تا ققنوس وار از میان خاکستر ایجاد شده پرواز کند.

وی اذعان داشت هر اقتصاد و اجتماعی بر پایه اصول ارزش‌ها و پیشرفت‌های درونی بنا نهاده شده و به سادگی نمی‌توان نتایج آن را با نتایج سایر کشورها مقایسه کرد و یا از آنها الگوبرداری کرد و همچنین هیچ عامل یگانه‌ای را نمی‌توان مانع توسعه دانست، همچنان که هیچ استراتژی و سیاست واحدی نمی‌تواند به تنهایی مسیر پیچیده توسعه را راه بیندازد توسعه  بدون اراده، تعهد و همدلی یکایک افراد این مرز و بوم به راحتی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: پیشرفت نقد و انتقاد به این منظور بوده است که نواقص و اشکالات مشخص شوند. اظهار نظر و نقادی امری است که تصحیح به دنبال دارد. می بینیم که خلا فضای اظهار نظر و نیز بی‌برنامگی‌ها منجر به کاهش باروری اقتصاد و افزایش پارامتری بحران‌سازی اقتصاد از قبیل رکود و بیکاری در دهه گذشته شده است که نگرانی‌های اجتماعی، امنیت شغلی و کاهش امید را به دنبال داشت.

شافعی در پایان صحبت های خود گفت: در این مورد تلاش‌های زیادی انجام شده اما هنوز برای رسیدن به رضایت مردم تلاش بیشتری مبذول داشت. در ادامه این نشست علیرضا کلاهی رییس سندیکای برق ایران و تنی چند از اعضا هیات نمایندگان به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

کد خبر 20541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =