آغاز برنامه رفع ۴ دغدغه تولیدی

مس فروش: چهار طرح از هفت طرح دولت بعنوان تکلیف شامل طرح «رونق تولید» در قالب اتمام پروژه های ناتمام و «تامین سرمایه در گردش» و «مدیریت واردات» و «افزایش و ارتقای صادرات» به ما ابلاغ شد که این سازمان آمادگی دارد با همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند وارد مشورت و همفکری شود تا بتوان با مشورت مشکلات را حل کرد

 عصر یکشنبه پانزدهم اسفند ماه چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از مدیران بخش خصوصی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد در این همایش ۵۴ تولید کننده منتخب در حوزه رعایت حقوق مصرف کننده تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند.

به گزارش اگزیم نیوز، مس فروش در چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران گفت: برگزاری این همایش ها تنها به عنوان یک نماد و سنبل مورد توجه قرار گرفته و قطعا بسیاری از تولید کنندگان مطرح ما در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده در این جلسه حضور ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مقوله حمایت از مصرف کنندگان به سه ضلع خریدار، دولت و مصرف کننده منتهی می شود و این سه گروه انتظارات متفاوتی دارند که با رفع آنها می توان به توسعه دست یافت.انتظارات متقابلی بین مصرف کننده و تولید کننده و هر دو این بخشها با دولت وجود دارد که نیازمند تعامل هستند.

مس فروش تاکید کرد: کیفیت محصول از مهمترین انتظارات مصرف کننده است و نیز کیفیت محصولات داخلی باید به گونه ای باشد که هنگام مقایسه با اجناس وارداتی توجه افراد بیشتری را جلب کند و با کمال میل و رغبت آن را به اجناس خارجی ترجیح دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در حال حاضر بعنوان عضو ناظر درWTO حضور داریم آن اتفاقی که بلافاصله بعد از عضویت دائمی ما در این سازمان خواهد افتاد این است که تولیدمان در رقابت با سایر تولید کنندگان بین المللی به لحاظ کیفیت و قیمت و استاندارها  قابل قبول باشد.

مس فروش گفت: دولت پس از چند سال در جایگاهی قرار گرفته که در حال حاضر میتواند چند رقم از کالاها را به عنوان کالاهای حمایتی در نظر بگیرد اما در غالب کالاها نمیتوان تعرفه ای را برای آنها در نظر گرفت. ما سعی می کنیم مشکلات بخش تولید را حس کرده و نسبت به انها واکنش نشان دهیم.

مس فروش یادآور شد: ما سعی می کنیم تا خود را به جای تولیدکننده بگذاریم و بدانیم که چه واکنش هایی نسبت به مشکلات و موانع وجود دارد. می دانیم که هیچ واحد صنعتی نمی تواند در فعالیتهای اقتصادی خود جهت تولید کالاهای مورد نیازبه منابع مالی شخص حقیقی خود تکیه کند و نیازمند تسهیلات است. واحدهای تولیدی به دلایل مختلف دچار گرفتاریهایی شده که قابل لمس و درک است. ما بعنوان سیاستگذار و بخش دولتی حق را به شما می دهیم و به سیستم زیر مجموعه خود تصمیماتی  ابلاغ کرده ایم که در قالب برنامه های حمایتی ارائه شده اند.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که ضمن جلسات متعدد با محوریت سیاستهای اقتصاد مقاومتی ریخته شد، رونق تولید بود که طی آن ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تزریق به واحدهای صنعتی تسهیلات برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شد.

رئیس وزارت صنعت و معدن ایران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان تهران نزدیک به 400 واحد صنعتی هم در حوزه صنعت و هم در حوزه بازرگانی در این سامانه ثبت نام کردند که به رقم 2/8 درصد از کل رسیده است. در ماههای اخیر ثبت نامها در سامانه بهین یاب رای دریافت تسهیلات افزایش یافته است؛ هر چند تولید کنندگان نسبت به نرخ تسهیلات رضایت نداشتند. جمع پرداخت های دولت به این رقم رسیده هرچند این کمک کامل نیست اما موثر است. زمزمه ها وجود دارد که این حمایتها به سال ۹۶ هم منتقل شود.

در ستاد تسهیل برای رفع موانع تولید بر اساس اقتصاد مقاومتی برای توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد اشتغال با مدیریت سازمانهایی چون برنامه و بودجه و مسئولیت همه دستگاههای اجرایی، تبدیل به زیر برنامه، پروژه ها و فعالیت ها تبدیل کرده ایم. در حال حاضر و در پایان سال باید رصد کنیم که تا کنون چه کم و کاستی داشته و چه پیشرفتی کرده ایم. مس فروش گفت: همه مسائل به تامین منابع مربوط نمی شود گاهی مواقع با صرف انرژی بیشتر و استفاده از ظرفیت های منابع انسانی می توان به حل مشکلات سرعت بخشید.

وی گفت:  چهار طرح از هفت طرح دولت بعنوان تکلیف شامل طرح «رونق تولید» در قالب اتمام پروژه های ناتمام و «تامین سرمایه در گردش» و «مدیریت واردات» و «افزایش و ارتقای صادرات» به ما ابلاغ شد که این سازمان آمادگی دارد با همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند وارد مشورت و همفکری شود تا بتوان با مشورت مشکلات را حل کرد.

مس فروش اذعان داشت ما بعنوان دولت موظفیم از شما بعنوان تولید کننده حمایت منطقی توام  با نظارت ناشی از سیاستهای کلان اقتصادی داشته باشیم. وزارت خانه این اعتقاد را دارد که تنها از گذر انتقال قدرت از بخش دولتی به خصوصی می توان رهیافتی برای رشد و توسعه اقتصادی یافت.

  شهرام میرآخورلو مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت در ادامه این همایش گفت: گزینه «پس گرفتن جنس فروخته شده در صورت عدم رضایت» یک امتیاز برای تولید کننده محسوب می شود اگر واحد تولیدی تلاش می کند که جنس خوب تولید کند باید اعتقاد داشته باشد که جنس خوب هم می تواند پس گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه امسال چند واحد تولیدی برگزیده این شعار را که «جنس خوب پس گرفته می شود»، اجرایی کردند گفت: در همه جای دنیا در بین تولید کنندگان مطرح این رویه وجود دارد و نشان از اعتماد به نفس و قدرت برند است. میرآخورلو گفت: ضعف اطلاع رسانی و عدم آگاهی مصرف کننده از حقوق خود را از عمده ترین مشکلات مصرف کنندگان در کشور است و باید برای رفع آن اهتمام جدی به خرج داد. وی اظهار داشت: خدمات پس از فروش به جز در چند مورد خاص و برند مطرح وضعیت خوبی ندارد حال آنکه یکی از اساسی ترین موارد حقوق مصرف کننده محسوب می شود.

کد خبر 18915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =