اعطای تسهیلات دولت به واحدهای تولیدی و طرح های نیمه تمام

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۱۴ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و همچنین ۵۸ میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد باقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی در بجنورد گفت: تا تاریخ هفت بهمن ماه سال جاری به منظور رشد اقتصادی و خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود 11 هزار و 410 واحد تولیدی به بانک معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مسیر فعال کردن بخش های غیردولتی، متعهد هستیم تا اجرای طرح های عمرانی را با اعطای اعتبارات فعال کنیم، ادامه داد: این امر از طریق اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت انجام می شود. وی درباره خراسان شمالی اظهار کرد: این استان علاوه بر اعتبارات جاری و عادی از محل سفرهای استانی رئیس جمهوری هم اعتباراتی دارد که به اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

نوبخت بیان کرد: همچنین از قانون بودجه یک ردیف دیگر نیز برای این استان اختصاص یافته است. وی تصریح کرد: خراسان شمالی در اعتبارات هزینه ای و عمرانی بیشترین رشد را در سراسر کشور دارد در حالی که حتی برخی از استان ها در این خصوص رشد منفی دارند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از نظر ثروت و دارایی استانی توسعه یافته است، گفت: این استان بر اساس منابع زیر زمینی و معادن، دارایی های روی زمین از جمله ابنیه و ساختمان ها و سرمایه انسانی، استانی غنی است. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به اینکه نیروی انسانی سومین عامل دارایی و سرمایه جوامع محسوب می شود گفت: استان خراسان شمالی دارای نیروی انسانی توانمند است. همچنین محمد باقر نوبخت در جمع خبرنگاران در بجنورد افزود: ۵۸ میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شده است. این رقم برای ۲۰۰۰ پروژه نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این مقدار اعتبار باید از منابع مختلف همچون نفت، مالیات و تملک دارایی تامین شود. نوبخت اظهار کرد: تاکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است. وی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه ها پنج مرکز استان به شبکه سراسری راه آهن متصل می شود.

محمد باقر نوبخت همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی در بجنورد افزود: تا تاریخ هفت بهمن ماه سال جاری به منظور رشد اقتصادی و خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود، ۱۱ هزار و ۴۱۰ واحد تولیدی به بانک معرفی شده است. وی با اشاره به اینکه علاوه بر مسیر فعال کردن بخش های غیردولتی، متعهد هستیم تا اجرای طرح های عمرانی را با اعطای اعتبارات فعال کنیم، ادامه داد: این امر از طریق اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت انجام می شود.

وی درباره خراسان شمالی اظهار کرد: این استان علاوه بر اعتبارات جاری و عادی از محل سفرهای استانی رئیس جمهوری هم اعتباراتی دارد که به اقتصاد استان کمک خواهد کرد. نوبخت بیان کرد: همچنین از قانون بودجه یک ردیف دیگر نیز برای این استان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی در اعتبارات هزینه ای و عمرانی بیشترین رشد را در سراسر کشور دارد در حالی که حتی برخی از استان ها در این خصوص رشد منفی دارند. وی با بیان اینکه خراسان شمالی از نظر ثروت و دارایی استانی توسعه یافته است، گفت: این استان بر اساس منابع زیر زمینی و معادن، دارایی‌های روی زمین از جمله ابنیه و ساختمانها و سرمایه انسانی، غنی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به اینکه نیروی انسانی سومین عامل دارایی و سرمایه جوامع محسوب می شود گفت: استان خراسان شمالی دارای نیروی انسانی توانمند است.

در این جلسه از خدمات حسن نادری قدردانی و مجید پور عیسی به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی معرفی شد.

کد خبر 16589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =