تیم مذاکره کننده هسته ای کاری کرد کارستان

اتاق تهران بنیادی با عنوان امین الضرب برای تجلیل از کارآفرینان برتر کشور ایجاد خواهد کرد

به گزارش اگزیم نیوز، امروز صبح بیست و دومین جسله هیات نمایندگان اتاق تهران مهمان ویژه ای داشت و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشور به پارلمان بخش خصوصی تهران آمده بود. در ابتدای این جلسه مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران با خوش آمد گویی به وزیر خارجه کشور به اتفاقاتی تلخی که در هفته ها و روزهای گذشته رخ داده است، اشاره کرد و گفت:« متاسفانه دو حادثه تلخ و ناگوار رخ داد، یکی فوت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که واقعا همه را بهت زده کرد، ایشان سرمایه بزرگی برای کشور بود که بدون شک جایشان را کسی نمی تواند پرکند و امیدواریم که راه ایشان ادامه پیدا کند و ما هم بتوانیم از صبر و بزرگواری این بزرگ مرد درس بگیریم. دومین موضوع ناگوار که با آن رو به رو شدیم؛ حادثه پلاسکو بود که متاسفانه تعدادی از هموطنان و آتش نشانان فداکار و جان برکف کشورمان جان خودشان را در آن از دست دادند که ما هم تسلیت عرض می کنیم. واقعا باید مسئولین فکر اساسی برای مدیریت بحران داشته باشند، توجه کنیم وقتی یک ساختمان 15 طبقه آتش گرفت همه مسئولین کشور از جمله رئیس جمهور، وزرا و... همگی درگیر آن شدند حالا خدای نکرده یک زلزله 6 ریشتری در تهران رخ بدهد واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ به اعتقادم این وظیفه همه مسئولین و ما هست که از همین حالا یک تدبیری بیندیشیم و این بحث را جدی بگیریم و از همین حالا آماده بحران های احتمالی باشیم.»

رئیس اتاق تهران در ادامه به برگزاری مراسم و بزرگداشت 133 سالگی اتاق تهران و تجلیل از کارآفرینان و پیشکسوتان کارآفرینی کشور که از سوی اتاق برگزار شد، اشاره کرد و گفت:« در این هفته مراسم اولین دوره اهدا نشان امین الضرب به کارآفرینان و پیشکسوتان برگزار شد و این برای نخستین بار بود که بخش خصوصی هویت خودش را بروز می داد، تاریخ تشکیل اتاق ها به 133 سال پیش باز می گردد یعنی قبل از اینکه مجلس مشروطه و شورای ملی در ایران به وجود بیاید انجمن وکلای تجار ایجاد شده است و این باعث افتخار ماست و باید از آن درس بگیریم. افرادی که در طول این 133 سال ثروت خلق کرده اند و برای کشور توسعه و آبادانی را به همراه داشته اند می توانند برای جوانان کشور که امروز جویای کار هستند و حتی برخی از آن ها ناامیدند درس باشد. برگزاری مراسم های این گونه و اهدا نشان و تجلیل از افراد کارآفرین می توانند روحیه جوانان و نسل امروز کشور را ارتقاء دهد. ما به همین دلایل و باتوجه به تصمیمی که در هیات رئیسه اتاق تهران گرفتیم بنیادی را تحت عنوان بنیاد امین الضرب ایجاد خواهیم کرد و قصد داریم از این پس هر سال لوح و تندیس امین الضرب را به بهترین ها و کارآفرینان کشور اهدا کنیم و تلاش می کنیم که این جایزه را به یک نوبل داخلی تبدیل کنیم.»

رئیس اتاق تهران در ادامه صحبت هایش به تلاش های محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و برجام اشاره کرد و گفت:« حضور دکتر ظریف و همکارانشان در اتاق بازرگانی مایه افتخار است و ما باید این مراسم را زودتر برگزار می کردیم تا از ایشان و همکارانشان قدردانی کنیم، آن ها کاری کردند کارستان که مایه افتخار کل کشور بود و بخش خصوصی فکر می کنم قدر زحمات آقایان را به خاطر مشکلاتی که در طول سال های تحریم با آن ها رو به رو بوده ایم، بیشتر از دیگران می داند؛ خفتی که بخش خصوصی می کشید در ارتباط با خارج و دقیقا عکس شدن این بعد از اجرای برجام نشان دهنده همین موضوع است.»

مسعود خوانساری در ادامه گفت:« برجام افتخاری بود که تیم وزارت خارجه برای کشور آفرید و چه بسا اگر این اتفاق نمی افتاد با بحران های خیلی شدیدی رو به رو می شدیم؛ چه پیش می آمد من نمی دانم؛ چند روز پیش خبرنگاری از من پرسید دستاوردهای برجام و فواید آن چه بوده است؟ من گفتم، یک سوال از شما می پرسم، بگویید اگر برجام اتفاق نمی افتاد چه چیزی پیش می آمد؟ شاید اگر به این بپردازیم مهم تر از این باشد که حالا بگوییم دستاوردهای برجام چه چیزی هست.»

رئیس اتاق تهران به برخی از دستاوردهای اجرای برجام هم اشاره کرد و گفت:« ما در زمان کوتاه تر از یک سال توانستیم صادرات نفت را دو برابر کنیم و تولید نفت در کشور را افزایش دهیم و ارزش افزوده بسیاری در کشور به وجود آمد. علاوه براین ها ارتباطات خوبی بین بنگاه های اقتصادی کشورمان با طرف های خارجی در این مدت کم شکل گرفت اگرچه که حتما مشکلاتی هنوز هست و امیدواریم هرچه زودتر این ها برطرف شوند. ما باید از دکتر ظریف و همکارانشان تشکر کنیم و امیدواریم که این حرکت ها ادامه پیدا کند تا تلاش ها به ثمر بنشیند.»

کد خبر 16522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =