گام های اساسی رشد اقتصادی بر مبنای اقتصاد مقاومتی

طیب نیا: کمتر کشوری در دنیا توانسته است همانند ایران از مشکلات کمرشکن اقتصادی عبور و مقابل تحریم ها مقاومت کند

علی طیب نیا شب گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه وابستگی به نفت و آسیب پذیری اقتصاد کشور در برابر هجمه های خارجی، تهدیدی برای کشور است؛ افزود: کمتر کشوری در دنیا توانسته است همانند ایران از مشکلات کمرشکن اقتصادی عبور و مقابل تحریم ها مقاومت کند اما جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانست از تحریم های ظالمانه عبور کند.
وزیرامور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: دشمن پس از اینکه دید ملت ایران توانست بر مشکلات ناشی از تحریم ها غلبه کند، تسلیم خواسته ملت و وادار به مذاکره با ایران شد. طیب نیا افزود: به رغم همه مشکلات اقتصادی وکاهش قیمت نفت توانسته ایم به رشد اقتصادی مثبت دست پیدا کنیم و آرامش به اقتصاد کشور بازگشته است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید مصمم به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با هدف دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار و مقاوم است. وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: ما به دنبال رشد اقتصادی مبتنی بر دانش هستیم که منافع آن بطور عادلانه در جامعه توزیع شود و زمینه را برای بهره وری کشور فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی امسال به 5.4 درصد رسیده است، افزود: ما مصمم هستیم با بهره گیری از امکانات و فرصت های موجود در کشور و اقتصاد بین الملل زمینه را برای رشد کشور فراهم کنیم. طیب نیا گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در سطح استان ها به ریاست استانداران تشکیل شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید درصدد است تا با کمک به واحدهایی که در دوران تحریم با مشکل مواجه شدند، آنها را از رکود و تعطیلی خارج کند. وی افزود: امیدواریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب بتوانیم واحدهای کوچک و متوسط را از رکود خارج کنیم و تاکنون موفق به انجام این مهم برای بیش از هفت هزار واحد صنعتی شده ایم.
طیب نیا اضافه کرد: در استان اصفهان نیز بر اساس صحبت هایی که با استاندار شده بخش عمده ای از اهداف محقق و به بسیاری از واحدهای تولیدی کمک شده است. وزیرامور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هر یک از وزرا مسئولیت یک یا دو استان را در زمینه اقتصاد مقاومتی برعهده گرفته اند گفت: از این طریق دولت از نزدیک با مشکلات استان ها آشنا می شود.
وی یادآوری کرد: سعی دولت تدبیر و امید این است که اگر مشکلاتی در استان وجود دارد در خود استان برطرف شود. نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) گفت: هرکس بخواهد به هدفی برسد با نافرمانی خدا هرگز به هدف خود نخواهد رسید.
 

کد خبر 13537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =