فضای ناامن اقتصادی باعث عقب ماندن کشور از مسیر توسعه می شود

«فضای امن اقتصادی» مفهومی پیچیده و غریبی نیست و بارها و بارها توسط مسسئولان به آن اشاره شده است. به هرحال تا فضایی امن نباشد، فعالان اقتصادی هم میلی به کار کردن در آن فضا ندارند. فضای ناامن همین طور که می تواند مانع ورود سرمایه گذار خارجی به کشور شود، از سمت دیگر می تواند باعث شود کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور هم فعالیت هایشان را خارج از کشور انجام دهند

 سهیلا جلودارزاده، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره فضای امن اقتصادی به سایت خبری اتاق تهران گفت: علی رغم تمام تلاش هایی که دولت برای ایجاد یک فضای امن اقتصادی انجام می دهد ولی گروهی که مسبب خیلی از مسایل اقتصادی در کشور هستند این فضای امن را بهم می زنند.

به گفته جلودارزاده، بهم زدن فضای سیاسی حتی با یک نطق در مجلس می تواند صورت بگیرد و فضای امن اقتصادی را به راحتی بهم بزند. او ادامه داد: همچنین ممکن است این مسایل به لحاظ سیاسی موجی در کشور ایجاد نکند اما به لحاظ اقتصادی هم به سرمایه گذاری داخلی و هم به سرمایه گذاری خارجی لطمه می زند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: این مساله برای مردم ما و برای دولت و اقتصاد و کارآفرینان و کارفرماها شرایط بدی را ایجاد می کند. بالاخره این مسایل ممکن است روی قیمت ارز اثر بگذارد، این موارد می تواند برنامه های دولت را با اختلال همراه کند. در نهایت فضای بی اعتمادی و ناامنی و باعث عقب ماندن کشور از مسیر توسعه می شود.

جلودارزاده همچنین تاکید کرد: مسلما فضای ناامن اقتصادی در ورود هیات های خارجی به کشور و جذب سرمایه گذاری های خارجی هم اثرگذار است. همان طور که این شرایط به سرمایه گذاری داخلی اثر می گذارد و سرمایه گذار ایرانی اقداماتش را به دلیل این فضا به وقفه می اندازد، سرمایه گذار خارجی هم به مراتب علاقه ای به حضور به بازار ایران نشان نمی دهند. این در حالی است که آنها بازار ایران را رصد می کنند و نگرانی های بیشتری در این باره دارند.

او معتقد است: راه کار این است که دولت، دلسوزان در مجلس و فعالان اقتصادی همه باهم در ایجاد این فضای امن اقتصادی کمک کنند. همین طور در این رابطه باید از دولت حمایت شود. چرا که تجربه نشان می دهد اگر این مسیر طی نشود، ضربه های شدید تری در راه خواهد بود.

کد خبر 13419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =