حضور متفاوت کالای ایرانی در ویترین روسی

محمود بازاری اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع غذایی روسیه که در مسکو برگزار می‌شود، حضور متفاوت و متنوعی خواهد داشت و پاویون ایران در بین ۱۰ کشور برتر جهان خواهد بود

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع غذایی روسیه (world food) که از 22 تا 25 شهریورماه جاری در مسکو برگزار می‌شود، حضور متفاوت و متنوع خواهد داشت و پاویون ایران در بین 10 کشور برتر جهان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت،محمود بازاری افزود: این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه مواد غذایی جهان یاد می‌شود، در ١٢بخش مختلف به صورت داخلي و بين‌المللي برگزار مي‌شود و یک هزار و 522 شرکت از ٦٢كشور در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه تخمین زده شده بیش از 31 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند، افزود: بازدیدکنندگان تجاری از ٩٦كشورجهان و٨١ منطقه روسيه برای مذاكرات تجاري در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. بازاری یادآور شد: در اين دوره پاويون جمهوري اسلامي ایران در بين ١٠ كشور برتر قرار دارد و متشكل از 4٦ بنگاه صادراتی در قالب ٣٣ غرفه است که عمدتا محصولاتی در زمينه خشكبار، شيريني و شكلات، ميوه و سبزيجات و لبنيات ارایه خواهند کرد.

به گفته وی، پاويون ايران که با مجوز و حمايت سازمان توسعه تجارت ایران راه‌اندازی شده است تلاش دارد در سطح  قابل قبولي به معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی بخش‌ کشاورزی و مواد غذایی کشور بپردازد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت در ادامه با بیان اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه نیز چندين كنفرانس مرتبط با صنايع غذايي از جمله كنفرانس خرده‌فروشي، ماهي و غذاهاي دريايي و غذاهای ارگانیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسابقه طعم و مزه نیز مانند ادوار گذشته در نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد و از ایران شركت كاله با ٨٥ شركت خارجی ديگر رقابت خواهد کرد.

به گفته وی، با تلاش سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نمایشگاه، دومين همايش و كنفرانس فرصت‌هاي تجاري و سرمايه‌گذاري ایران در روسيه با حضور مقامات بلند پايه دو کشور  برگزار می‌شود که در آن ٥٦ شركت ايراني و ١٢٠شركت روس حضور خواهند داشت.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران هیات تجاری و بازاریابی متشکل از بنگاه‌های صادراتی بخش کشاورزی و غذایی نیز به این نمایشگاه اعزام خواهد کرد. مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا در ادامه در ارزیابی روند تجاری میان تهران و مسکو نیز گفت:  بازار روسیه از اهداف اولویت‌دار ایران در حوزه صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی و غذایی است به طوری که در سه سال گذشته در راس سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی و تشویقی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران قرار داشته است.

وی گفت: در راستای توسعه نفوذ بنگاه‌ها و محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان در بازار روسیه اقدامات متعددی از جمله اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، راه‌اندازی خطوط منظم دریایی و هوایی، توافقات قرنطینه‌ای، بهداشتی، گمرکی، بانکی، تجاری و ... با هدف تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، سفارت ایران در مسکو، اتاق ایران و تشکل‌های صادراتی بخش خصوصی انجام شده است.

بازاری این را هم گفت که با تمام اقدامات انجام شده، هنوز میزان صادرات کشورمان به روسیه با اهداف مد نظر فاصله دارد. وی گفت: بسترسازی به منظور حضور مستقیم بنگاه‌های توانمند صادراتی در بازار روسیه و تدارک و صدور محصولات مورد نیاز روسیه براساس ذائقه مصرف‌کنندگان و استانداردهای خاص این بازار از مهمترین الزامات گسترش بازار ایران در حوزه‌های کشاورزی و مواد غذایی بازار روسیه است.

بازاری یادآور شد: از آنجا که یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران هدایت و حمایت از بنگاه‌های صادراتی برای حضور مستقیم و مستمر در بازارهای هدف از طریق شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و یا بازدید از این رویدادها است، کشورمان در نمایشگاه مسکو با برنامه‌ریزی وارد شده است.

به گزارش اگزیم نیوز اخیرا سفیر روسیه در تهران گفته است: ارزش مبادلات تجاری روسیه با ایران از ماه ژانویه تاکنون به ۶۹۷میلیون دلار رسیده که تنها ۱۵۸میلیون دلار از این رقم مربوط به صادرات ایران به این کشور بوده است.

روسیه می‌گوید، حجم مبادلات تجاری‌اش با ایران پس از لغو تحریم‌ها ۷۰٫۹ درصد افزایش یافته است. لوان دژاگاریان، سفیر روسیه در تهران گفت، ارزش مبادلات تجاری روسیه با ایران از ماه ژانویه تاکنون به ۶۹۷ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: «به‌خصوص صادرات روسیه به ایران ۹۱٫۵ درصد افزایش یافته و به رقم ۶۹۷ میلیون دلار رسیده است. واردات روسیه از ایران نیز با ۱۶ درصد افزایش به ۱۵۸ میلیون دلار رسیده است. این افزایش در مبادلات تجاری دو کشور از طریق صدور ماشین‌آلات، وسائل نقلیه زمینی و تسلیحات محقق شده است».

 

کد خبر 13087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =