تنگنای مالی، عامل بازدارنده جهش اقتصادی

بخش خصوصی انتظار دارد ما بیشتر کار کنیم و نمود این کارها در اقتصاد خصوصی بیشتر باشد؛ البته همه ما هم این انتظار را از خود داریم. بالاخره توان کشور، محدودیت‌های مالی و شرایط تحریم که تازه آن را پشت سر می‌گذاریم اجازه حرکت و برداشتن‌های گام‌های بلند را نمی‌دهد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توان کشور، محدودیت‌های مالی و شرایط تحریم که تازه آن را پشت سر می‌گذاریم، اجازه حرکت و برداشتن گام‌های بلند را نمی‌دهد.

محمدرضا نعمت‌زاده افزود: بخش خصوصی انتظار دارد ما بیشتر کار کنیم و نمود این کارها در اقتصاد خصوصی بیشتر باشد؛ البته همه ما هم این انتظار را از خود داریم. بالاخره توان کشور، محدودیت‌های مالی و شرایط تحریم که تازه آن را پشت سر می‌گذاریم اجازه حرکت و برداشتن‌های گام‌های بلند را نمی‌دهد.
وی در پاسخ به برخی منتقدان که معتقدند تیم اقتصادی دولت با هم و با برنامه دولت هماهنگ نیست، این نقدها را سیاسی خواند که برای زمین زدن دولت و تیم اقتصادی منتشر می شود.
وی افزود: برنامه اقتصادی دولت دست خود ماست؛ چطور ممکن است ما (تیم اقتصادی دولت)، برنامه‌ای را تدوین کنیم ولی خود ما به آن معتقد نباشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به سرمایه کم بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌های ما سرمایه کافی یا توان مانور بالایی ندارند ؛ به طوری که بانک ها در 10 تا 12 سال اخیر افزایش سرمایه نداشتند.
نعمت زاده در پاسخ به این پرسش که عده‌ای معتقدند برگترین نقدی که به دولت یازدهم وارد است این‌است‌که دولت برنامه منسجم و مشخصی برای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام ندارد، گفت: ما به طور قطع خودمان برنامه منسجمی داریم، پارسال این برنامه را منتشر کردیم و این برنامه‌ها بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است و برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.
وی درباره نقش پژوهشکده‌های اقتصادی و اتاق‌های فکر اقتصادی در تنظیم این برنامه‌ها می‌گوید: ما در تنظیم برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظرات بخش‌های متعدد استفاده کرده‌ایم؛ هم به نظرات اقتصاددان‌های دانشگاه‌ها توجه کرده‌ایم و هم در تیم مشاوره و هم‌اندیشی از نظرات آنها استفاده می‌کنیم و هم از نظرات اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استفاده می‌کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 12124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =