اعتراض کارگران معدن جزیی و در سطح بنگاهی است

بهرامن:محیط کار معادن در ایران یک محیط خانوادگیست. بسیاری از کارگران ما یک دوره کار را صفر کردند و در یک دوره جدید با معدن داران همکاری می کنند. معدن داران و کارگران یکدیگر را لازم و ملزوم هم می بینند و از نظر معدن دار کارگر فنی و با قابلیت ارزش بالایی دارد. معدن داران به کارگران احترام می گذارند

بعد از اعتراضات کارگران آق دره، کارگران معدن بافق هم در اعتراض به قراردادشان تجمع و اعتراض کردند.  محمدرضا بهرامن رییس هیئت مدیره خانه معدن در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری اتاق تهران درباره اعتراضات کارگران برخی معدن و ارتباط آن با وضعیت کلی کارگران معدن گفت: اعتقاد دارم که این اعتراض ها جزیی است و در سطح بنگاهی مطرح شده است. معدن داران شناسنامه دار که دارای پروانه بهره برداری ان و در عمل مسئولان فنی از سازمان نظام مهندسی بر کار آن ها نظارت دارند، تحت قوانین وزارت کار فعالیت می کنند و در تعامل با کارگرانشان مشکلی ندارند. مسائلی که پیش آمده جزیی و موردی است. کارگران معدن در ایران به نسبت هم صنفان در کشورهای دیگر وضعیت بهتری دارند و حقوق آن رعایت می شود.

عضو هیئت مدیره اتاق تهران گفت: محیط کار معادن در ایران یک محیط خانوادگیست. بسیاری از کارگران ما یک دوره کار را صفر کردند و در یک دوره جدید با معدن داران همکاری می کنند. معدن داران و کارگران یکدیگر را لازم و ملزوم هم می بینند و از نظر معدن دار کارگر فنی و با قابلیت ارزش بالایی دارد. معدن داران به کارگران احترام می گذارند.

بهرامن با اشاره به اینکه کار معدن سخت و خشن است گفت: حقوق اجتماعی کارگران معدن به نحوی رعایت می شود که در محیط های شهری، حقوق کارگران شهری رعایت نمی شود. کارگران و کارفرمایان حوزه معدن در بدترین شرایط کاری در کنار هم قرار می گیرند و مونسی جز یکدیگر ندارند. مسئله کارگران مسئله کارفرمایان است و مسئله کارفرمایان مسئله کارگران.

بهرامن در ارزیابی وضعیت کشورمان از نیروی کار مورد نیاز در بخش معدن گفت: برای تربیت نیروی انسانی ماهر با کمک اتاق تهران و اتاق ایران برنامه هایی داریم. کمک هایی گرفتیم تا دوره های آموزشی لازم را برای تقویت نیروی انسانی شناسنامه دار و با قابلیت برگزار کنیم. نیروی کار سرمایه ای است که نباید آن را به راحتی از دست داد. ارزش ماده معدنی که از دل معدن بیرون می کشیم وابسته به کارگر معدن است و باید برای ارتقای این سرمایه تلاش کنیم.

کد خبر 10968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =