2020 June 1   ,   ١٠ شوّال ١٤٤١   ,    دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹     
کد خبر : ۳۰۹۰۶ گروه : تولید و صادرات تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سرپرست دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی خبر داد افغانستان، هدف ویژه صادراتی

سرپرست دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در همایش شناخت بازار افغانستان، با تاکید بر نقش و اهمیت تسهیل تجارت با افغانستان گفت: اولویت‌ توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران تمرکز بر 15 کشور همسایه به علاوه چین و هند است که با توجه به شرایط خاص افغانستان، تمرکز بر روی کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و حضور سازمان‌دهی شده در افغانستان از طریق ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات و مطالعه دقیق بازار محقق خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری، در این نشست که با حضور تجار و بازرگانان ایرانی و افغان، با تمرکز بر صادرات محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی در محل سالن کنفرانس میلاد سازمان توسعه تجارت برگزار شد، اظهار داشت: تکیه بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا، به عنوان اولویت و یکی از مهمترین وظایف دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در حال تهیه و تکمیل است.

وی همچنین افزود: ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی یا کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات نیز به منظور تحقق اهداف صادراتی در دستور کار قرار دارد.

وی حجم تجارت با کشور دوست و برادر افغانستان را به عنوان یکی از مهمترین بازارهای صادراتی کشور، پایین‌تر از حد انتظار دانست و ضمن ارائه آمار صادرات برخی اقلام شیمیایی به افغانستان بیان داشت: با توجه به آمار کلی واردات افغانستان، صادرات ایران به افغانستان ناچیز بوده و باید روی تنوع و کیفیت کالاهای ایرانی و حضور همه جانبه در بازار افغانستان تمرکز کنیم.

در ادامۀ این نشست، فعالین اقتصادی حاضر در جلسه با طرح مشکلات و موانع پیشرو در موضوع صادرات به افغانستان  از  سیستم فرسایشی و قدیمی مبادی خروجی، صادرات کالای بی‌کیفیت، کمبود امکانات حمل و نقل، عدم وجود زیر‌ساخت پولی جهت نقل و انتقال ارز و ضرورت تسهیل در مقررات صادرات به عنوان مهمترین این مشکلات یاد کردند.

گفتنی است، راهکارهای کوتاه مدت توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور افغانستان شامل ایجاد مرکز و دفتر مدیریت صادرات تولیدات و خدمات ایران در کشور افغانستان، ایجاد هلدینگ‌های تخصصی صادراتی از صنایع و تولیدات مختلف صادراتی محور ایران، ایجاد مرکز ساماندهی خریداردان کالا و خدمات در ایران، ایجاد شرایط فروش اقساطی و چند مرحله ای به افغان‌ها با مشارکت صندوق ضمانت صادرات ایران و جذب نمایندگی، عاملیت فروش و همچنین سرمایه گذار افغان در بخش‌های مختلف تولید و صادرات مطرح شد.

       

ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح:
کلیدواژه ها : صادرات به افغانستان     |     بازار افغانستان     |     افغانستان     |    
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
مشاهده نظرات
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار
دیگر رسانه ها
ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و عراق
ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و عراق طبق آمارهای سازمان توسعه تجارت در سال ۱۳۹۸، کشور عراق از حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با ۹ میلیارد دلار با اختلاف رتبه اول (سهم ۰،۷۲ درصدی) را داشته و ...
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ |
یادداشت
نظرسنجی
34.204.193.85
بزرگترین چالش صادراتی کشور در حال حاضر چیست؟



ارسال
تلگرام
=
قیمت ارز
نام قیمت زنده درصدتغییر مبلغ تغییر کمترین بیشترین
قیمت سکه و طلا
نام قیمت زنده کمترین بیشترین
نرخ لایبور و یوریبور
euriborRate euriborPercentage euriborDate
liborRate liborPercentage liborDate
آب و هوا
ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و ترکیه
اگزیم نیوز گزارش می دهد: ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و ترکیه صادرات ایران به ترکیه در سال ۱۳۹۸ حدود ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون دلار و واردات ایران از ترکیه در همین سال ۴ میلیارد و ۹۹۵ میلیون دلار بوده است. بدین ترتیب ایران در سال گذشته دارای مازاد تراز تجاری ۵۱ ...
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ |
تلگرام
ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح: